vad kostar vaccination och reg. för valp?
undrar vad detta kostar?
undrar vad detta kostar?
För bara en valp eller en kull?
För bara en valp. gör man för en hel kull får man väl mängd rabatt. Undrar eftersom vi skall köpa hund. då dom höjt priswet nu eftersom de ska vaccineras.
Min syster är uppfödare (stor ras men det ska väl inte ha nån betydelse) och vet-räkning per valp brukar ligga runt 600kr säjer hon. De ska vaccineras 1 gång innan 8 veckor och det kostar ca 250-300kr per valp. De ska oxå avmaskas 3 ggr.
Hon registrerade en kull på 10 valpar för 3831kr men detta var för ett par år sen så kan ha höjts. Så ca 350-400kr/valp för registrering ungefär.
Okej då tycker jag dom tar överpris för valpen. det är en bland ias. dom ahr nu gått fem hudnra över priset vi kom överens om pga vaccination
Men de borde väl vetat redan innan att valparna skulle vaccineras. Låter skumt, tycker jag!?
Är de medlemmar i SKK. Är dte blandisar eller renrasiga valpar?
Ja de e väl typsikt för blandras "uppfödare" att göra nåt sånt.....trist
olika beroeende på vart!
men runt en 500:- hanman de nog på?
Sen kostar de ju "uppfödaren" foder, avm, m.m. + en massa arbete! vad begär dom för valpen?
hamnar skulle de ju va
Aha! Hur mycket vill de ha då? 500 kr kostar inte vaccinationen..
som sagt.. beror på vart du vacc dom...
vacc man enskilld valp kostar de mera.. och en hel kull billigare..
ja dom ville ha 700 för dem. men vi kom överens om 500 då vi ahr 20 mil dit sen 20 mil tillbaka. sålde dom billigt pga oplanerad kul.
det är blandras hundar.
Köpte en blandrasvalp i januari, 3000 kr, + att vi själva stod för vetrbes+vacc+chipmärkn, en summa på sammanlagt 651 kr. Tänk på att en besiktning är VÄLDIGT bra att göra (eftersom uppfödarna till blandraser inte verkar göra det så ofta, utan lämnar över det till köparen). Dels med tanke på att du vill väl veta att du har en frisk valp, och så ska du väl försäkra den oxå? Då tycker jag att man ska göra en bes oxå.