• kate79

Vilken bil i kombiklassen har störst kupeutrymme?

Vi är på jakt efter en kombi men trots att bilarna ser långa ut så är det mest bagageutrymme tycker jag, själva kupen är väldigt liten och där ska man klämma in 4 personer och gärna någon till ibland.

Har ni något tips på en bil där det finns bra med utrymme både fram och bak?

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Svar på tråden Vilken bil i kombiklassen har störst kupeutrymme?
  • Imox

vi har en volvo 945 o det är den enda bilen vi får plats med både hundens galler bur i bak o barnvagnen...
    rymliga annars oxå..

nyare bilmodeller har ju fått en tendens att bli så små..

• HE1D1

Det beror ju på vad för bil ni ska köpa. Jag är helnöjd med min Volvo 945a Den har bra utrymme både fram- och baksäte samt i skuffen. Och om man nu vill fixa lite själv med bilen så kan man göra det utan problem.
    Vi har åkt 4 vuxna och ett barn i bilen och så har vi haft både hund och barnvagn i skuffen. Och då är det ingen liten hund.

Lev livet i dag.. det kommer inte i repris!
  • Tecken

Vi hade en Opel Astra -05 förut, och den har stor skuff - dock sitter man INTE bekvämt som vuxen i baksätet...

• kate79

Tack för era tips.

Volvo 945 är stor och bra men då varken jag och sambon kan något om bilar så kan det bli en dyr affär i slutänden.

Passaten och Opel Vectra verkade vara bra och stora bilar.

Min sambo har varit lite inne på Audi A6, någon som har erfarenhet av dem?

• mickepicke

Om bilen inte behöver vara så ny och fin så är ju Opel Omega riktigt stor, större än volvos 7 och 9 serie. Inga problem att få in 3st 40kg hundar. En annan bil som är likvärdig i storlek är mercedes e-klass, iaf den lite äldre.
    "nya" vectran som nån föreslog är också stor, lite smalare än omegan bara.
    Audin är inte liten, men den kan inte jämföra sig med dom övriga. Mitt val hade lätt blivit en passat om valet stod mellan den och A6:an.
    Lycka till!

• Gorban

Om kupéutrymmet är viktigare än riktigt stort bageutrymme så är Saab 9-5 rymligare i kupén än både nya och gamla V70.

• kate79

Det viktigaste för oss är kupéutrymmet, sen har vi ju vagn och lite annat i bagaget som ska ha plats.

Vi är på jakt efter en äldst 2004 och den ska inte ha rullat alltför många mil, det lär den göra sen när vi köper den då jag pendlar till jobbet.

Nu har vi en Volvo S60 och jag kan lova att den inte är skön att sitta i ens 4 personer och då är 2 stycken barn, dock med stora klumpiga bilbarnstolar.

Jag har själv varit inne på passaten men tittar man på bytbil.com så ser de inte så stora ut i baksätet men det kanske är dåliga bilder.

En Saab 9-5 hade vi innan men var dumma nog att byta den.

• Pixboy

Lägger min röst på Vectra. Riktigt stora utrymmen iden. Satsa på en Vectra OPC så blir den rolig att köra också ;)

• Tokitoj

Opel Vectra är stooor!! Både i kupén och i lastutrymmet. Förhållandevis "billig" oxå.

• Caladhiel

I vår Peugeot 406 kombi sitter vår kompis, som är över två meter lång, väldigt bekvämt i baksätet. Enda han klagar på är att det är lite väl lågt till tak, men det beror på att man sitter ganska så högt upp i baksätet.

Annars så finns ju Citroën C5 kombi som är stoor. Dock ska man köpa årsmodell 2003 eller nyare eftersom 2001-2002 hade väldigt mycket problem.

Svar på tråden Vilken bil i kombiklassen har störst kupeutrymme?