Vet Ni någon med lymfom som är gravid eller vill bli?
Har malignt lymfom som jag fick när jag väntade mitt första barn. Har nu bestämt oss för att våga prova en gång till.Önskar hitta hitta "en som jag" :)
Har malignt lymfom som jag fick när jag väntade mitt första barn. Har nu bestämt oss för att våga prova en gång till.Önskar hitta hitta "en som jag" :)
Hej!
Ja, jag känner en = MIG!
Vilken typ av lymfom har du haft? Själv hade jag ett non-Hodgkins (diffust storcelligt Bcellslymfom) och förlorade ett barn i processen. Var då 28 och är nu 30. Har på inget sätt slutat längta efter en familj - tvärtom! Detta trots att jag har kvar porten ännu, som en försäkring vid ev recidiv. Som du säkert vet är åsikterna från läkare kring frågan med graviditet efter cellgiftsbehandlingar tudelad. Mina hematologläkare motsätter sig inte idén, men min gynekolog tycker inte jag ska "belasta" kroppen med detta. Jag har bestämt mig för att lyssna mer på hjärtat än på henne. Och jag vet minst en tjej i närheten som haft en framgångsrik graviditet och förlossning efter precis samma diagnos som jag.
ALL LYCKA TILL DIG!!!!!
Hittade förresten precis lite som du säkert också är intresserad av att läsa. Lustigt att du postat frågan precis idag när jag surfar på "lymfom, gravid"
www.fertilehope.org/index.cfm
www.fertilehope.org/find-support/cancer-survivor-stories-details.cfm
www.fertilehope.org/find-support/cancer-survivor-stories-details.cfm
(För övrigt så fick jag - som du kanske förstår - ingen som helst behandling för att bevara fertiliteten under behandlingarna, men de prover som tagits hos gynekolog ser bra ut idag.)
Hej, jag har precis läst inlägget. Jag har non-hodgkins follikulär Lymfom och har nu varit i remission i två år. Står inför frågan om att skaffa ett barn till eller inte. Ville bara höra hur det har gått, vad bestämde ni er för och vad hände med lymfomen?