• bizzziie

Kattskit och kattpiss i landen?!!!

Jag har för några veckor sedan flyttat till radhus. Därav har jag egen trädgård. Jag rensade landen (som misskötts rejält av tidigare hyresgäster) och samlade en hög på typ en halvmeter i höjd med kattskit!!!! Härom dagen rensade jag bort lite nytt ogräs och plockade bort hur mycket kattskit som helst igen!!!!! Alla grannar har en massa katter och dom använder min trädgård som toalett......

FINNS DET NÅGOT MAN KAN SPRUTA I LANDEN ELLER RUNT DESSA SOM HÅLLER BORTA KATTERNA?!!!!!! SÅHÄR SKA MAN VÄL INTE BEHÖVA HA DET ELLER?????

ett plus ett blir tre
  • Svar på tråden Kattskit och kattpiss i landen?!!!
  • Udda

Lägg ut lite citrus skal i rabatterna... de tycker dom inte om.

• magnus07

Enligt många kattägare så är det tyvärr sånt du måste acceptera.
    Dom skaffar sina älskade utekatter (för alla katter mår ju självklart jättedåligt av att vara inomhus) och låter sen övriga personer i bostadområdet anpassa sig efter deras djur.

- Är man allergisk och klarar inte av att katter kommer in i lägenheten/huset: Stäng alla dörrar o fönster.

- Vill du slippa kattskit i landen/sandlåda: Bygg in dom eller spendera en massa pengar och tid på att prova olika sorters hjälpmedel.

- Vill du slippa katter på din tomt: Säg upp dig från jobbet och bosätt dig ute i en buske med en vattenspruta så du kan jaga bort katterna på ett skonsamt sätt.

Sverige är ett helt laglöst land när det kommer till katter och kattägarskap och tyvärr så verkar vi få leva med det. Finns inte en enda politiker som törs genomföra en förändring eftersom det troligast skulle medföra politiskt självmord.

• biaw

hej svejs... ja kattskit är sådär lagom kul.. skall tillägga att jag har katt..

men nu till problemet. det finns ett medel, tror att det kort o gott hette "katt effekt". det var något pulveraktigt som man skulle strö ut på de ställen man inte vill ha kattbesök på. jag tyckte dock inte att det fungerade jättebra, men det kan ha varit vi som inte hällde ut tillräckligt mycket el ofta...det inhandlades på någon av de stora byggvaruhusen;bauhaus,k-rauta eller likn.(minns inte vilken)
    annars så är det marktäckning som gäller. det har vi överallt!! det är det enda (tycker vi)som verkligen fungerar. täck alla jordytor m ex sten,singel,täckbark,markduk,tidningspapper...
    det håller inte bara katter bort utan även ogräs...
    (såg att bauhus säljer 50liters säckar m täckbark, 5 säckar för 89 kr=billigt)

lycka till.

• Sesamfrö

Jag själv är kattägare och JAG VET att mina katter är i sandlådor och rabatter. Men till skillnad från alla andra kattägare plockar jag upp. Jag går en rajd i veckan i sandlådorna i närheten och plockar. Rabatter kan jag tyvärr inte göra så mycket åt, OM ingen talar om detta för mej. Jag har sagt till alla mina grannar att om mina katter stör, förstör eller gör sina behov, så säg till mej så tar jag reda på både katt och skit.

Du kan inte prata med grannarna som har katterna då? För så ska det inte behöva vara. Bara för att jag har katter så ska inte mina grannar få plocka upp efter dessa. Stör de sej så tar jag in dom och det vet alla, men ingen har sagt nått så jag antar att än är det ok.. Men jag tycker ändå du ska prata med kattägarna och skiter de i dej så ring hyresvärden.

• LeWiMi

Vår grannes katter har iriterat oss ganska länge.
    Men hon hade hört om nån manick man sätter på huset som skickat impulser så katterna inte knatar in på ens tomt. Det skulle hon köpa til vårt hus. föra tt dem inte skulle störa oss mer.
    Dem har repat vår nya bil och skitar ner altan o allt...
    Så vi hoppas på att det kommer en manick snart!

• Udda

Såg förresten man kunde köpa någon växt som hette katthatare eller nåt sånt. kattter avskydde tydligen denna växt då dom inte gillade växtens doft (inget som vi människor känner men katterna kände av det)

• ANOF

Sådana här trådar om utekatter verkar uppstå hela tiden nu. Det är verkligen ett stort problem med dessa utekatter som grannar måste stå ut med. Men det är helt otroligt att kattägarna inte förstår det. Det är också så fruktansvärt irriterande att läsa om dessa respektlösa kattägare, man blir riktigt förbannad.

Det jag rekommenderar är att du fångar in dom här katterna i en fälla. Sedan får du korrigera katten på lämpligaste sätt för att se till att den inte kommer tillbaka till din tomt. Nu blir det förmodligen en massa gnäll om det här. Men sanningen är att det är det enda som fungerar mot dessa katter. Att prata med ägare brukar vara helt meningslöst, vilket jag tror de flesta som försökt vet om. Man måste helt enkelt ta saken i egna händer om man vill bli av med problemet.

• Rigmor Mortis
    ANOF skrev 2008-05-01 09:34:33 följande:
    Sådana här trådar om utekatter verkar uppstå hela tiden nu. Det är verkligen ett stort problem med dessa utekatter som grannar måste stå ut med. Men det är helt otroligt att kattägarna inte förstår det. Det är också så fruktansvärt irriterande att läsa om dessa respektlösa kattägare, man blir riktigt förbannad.
    Och i andra trådar skriver du att innekatter får psykiska problem. Ja jisses.
  • ANOF
    EKJ76 skrev 2008-05-01 11:01:59 följande:
    Och i andra trådar skriver du att innekatter får psykiska problem. Ja jisses.
    Vad är det som är konstigt? Man ska helt enkelt inte skaffa katt om man bor i tättbebyggt område.
Svar på tråden Kattskit och kattpiss i landen?!!!