• godisbjöörn

får man grilla på sin balkong??

• Svar på tråden får man grilla på sin balkong??
  • Barn nr2

Nej, det får man inte. Bara med elgrill.

• Majsan70

Nej, inte med vanlig grill i vart fall ( inte hos familjebostäder). Elgrill är väl OK, men inte så roligt för grannarna med matoset i allafall.

• Pymsan

Nix. Jag jobbar på ett bostadsföretag och vet att det får man inte. Det kommer in rök och os i andra lägenheter. Man får grilla en bit bort från huset.

• LaTjej

Enligt min kille får han grilla eftersom han bor på översta våningen och värde har godkänt det, men jag som bor på tredje och har grannar ovanför och under mig får INTE grilla.

• Neko

Nej men många gör det ändå och det är väldigt sällan folk klagar. Vi har gjort det flera gånger.

• Neko
    LandskronaTjej83 skrev 2008-04-29 14:13:16 följande:
    Enligt min kille får han grilla eftersom han bor på översta våningen och värde har godkänt det, men jag som bor på tredje och har grannar ovanför och under mig får INTE grilla.
    Hm, det är ju bra om det är så, vi bor också på översta ^^
  • LaTjej

Jag tycker det hör lite till netikett... Man grillar inte på balkongen. Det ryker ju inte lite när man grillar ju.

• Chozzzan

jag frågade min hyresvärd om vi fick grilla.. dom sa att det var okay så länge det inte störde någon granne.. men vi bor högst upp så det är mycket liten risk att det kommer in rök/os hos någon annan... ring och fråga =)

• LaTjej
    Neko skrev 2008-04-29 14:13:49 följande:
    Hm, det är ju bra om det är så, vi bor också på översta ^^
    Men han fick godkänt av värden så han frågade först men jag tror lagen säger annat? Dock inte säker.

I mitt kontrakt står det att grillning aldrig får ske på balkongen.
Svar på tråden får man grilla på sin balkong??