Jag hade oxå svårt med kisseriet efter förlossningen. Jag kunde inte alls kissa efteråt utan de satte KAD i tre dygn för avlastning (tappade ut 1,5 liter direkt). Tappades under förlossningen oxå för att underlätta för barnets passage...'
Jag kunde kissa då jag for ifrån BB men problemet var att jag aldrig blev kissnödig hur mkt jag än samlade på mig. Tog ett halvår ca innan jag kände att var kissnödig. Fick gå och kissa var 3:e timma för att inte komma ihåg. Hade 2 urinvägsinfektioner veckorna efter förlossningen, berodde mest på resurin, alltså att jag hade dryga dl kvar efter varje vattenkastning och det är en risk att det samlar på sig bakterier. (Mådde så illa under urinvägsinfektionerna, hade ont i magen och kunde inte alls äta. Gick ner 11 kg direkt på BB, sen resterande 4 kg närmaste 2 veckorna.) Fick rådet att urintappa mig morgon och kväll av uroterapeuten. Hon tyckte jag kissade med bra flöde men att det stannade upp lite på slutet. Den egna urintappningen hela gick inte så bra, fick inte ut det sista ändå så jag slutade rätt tvärt med det. Ont gjorde det oxå :=(. Har typ 300 st urintappningskatetrar hemma nu :=). Gyn/kirurgen trodde att allt berodde på uttänjd urinblåsa pga 1,5 litrarna jag hade, sen att en nerv var i kläm under förlossningen. Nu i efterhand tyckte jag det tryckte förfärligt sista timmarna av förlossningen på ett sätt jag inte kunde beskriva....
Frisk nu i alla fall tack och lov. Har mitt arbete att tacka oxå (medicinavd). Gick ofta dit till avdelningen för att kolla bladder scan och u-stickor. Är tryggt att veta lite runt detta med kisseriet i yrket o så men jag är rädd att det ska hända igen vid nästa förlossning :=(
Krya på er och lycka till!