• izzi

Kläder för oss som tränar styrketräning

Jag tränar styrketräning och tycker det är en jättebra träningsform. Man får starkare rygg, mage och orkar mer.

Problemet är när man ska köpa kläder. Det verkar som om man som tjej inte ska ha några muskler. Dvs axlar, armar, lår.
    Är det någon mer som upplevt samma sak?

Tränar inte på nåt sätt för att bli stor utan enbart för att få en stark kropp. Men tydligen ska tjejer ser ut som pinnar i kroppen för att man ska hitta kläder.

• Svar på tråden Kläder för oss som tränar styrketräning
  • Winterfresh

Känner igen det där. Har tränat kickboxning ex antal år och på så vis fått en del muskler + att jag är väldigt bred över ryggen så sällan jag hittar kläder som sitter som dom ska.
    Det är bra konstigt att klädtillverkarna har en syn på oss tjejer som pinnsmala människor som inte är längre än 160...

• izzi

Skönt att höra att man inte är ensam, fast det är ju som du skriver att klädtillverkarna verkar ha en konstig syn.

Såg i din presentation att ni ska åka till Side. Var själv där för ett par år sedan. Det var underbart!

• Winterfresh
    izzi skrev 2008-04-29 14:56:27 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam, fast det är ju som du skriver att klädtillverkarna verkar ha en konstig syn.Såg i din presentation att ni ska åka till Side. Var själv där för ett par år sedan. Det var underbart!
    Åh trevligt. jag längtar så in i helsicke på att få åka. Känns som att det är evigheter kvar tills resan bär av...Tur man ska in och jobba en månad så kanske det går snäppet fortare :)
  • Tumbling down

Min sambo har samma problem med kläder.. allt blir för snävt over axlar/armar och tar han större storlek blir ju plaggen så långa.

• ThisBabyHasATemper

Jag tycker H&M har ett hyffsat utbud på träningskläder. Ganska dålig kvalité, men sitter bra.

Svar på tråden Kläder för oss som tränar styrketräning