• Anonym

Ingen alkohol vid piercing av tungan?

Piercade tungan för en vecka sen, och han sa att jag skulle undvika alkohol någon vecka eller två. Varför? Läste på massa sidor på internet att man ska "helst inte" dricka mycket alkohol dom 10 första dagarna.. Nu är det ju valborg i morgon, och jag skulle vilja dricka.. Men kan den bli infekterad då?

• Svar på tråden Ingen alkohol vid piercing av tungan?
  • Anonym

Men det är alltså inte farligt? Så att den blir infekterad?

• No way

jag kan ju tycka att sprit e bra, det dödar bakterierna

• Anonym

Visst men kul och dricka bara ren sprit NOT

• bara lilla jag

jag tror att det kan ha med att göra att du tappr omdömet helt också att du gör saker du inte borde med tungan och kanske inte sköter den ordentligt.. sen såklart att det hindrar läkningen, en kompis till mig piercade navlen och drack alkohol kort därefter och det slutade med att kroppen stötte bort piercingen.. Troligvis på grund av det.. Men som jag fick rekommendationer att inte dricka på 3 veckor men jag drack efter två veckor, så snart jag kännde att svullnaden gått ner..så ja det är väll upp till var och en

• jeli79

Jag drack nog oxå efter ca en vecka.... och det hände absolut ingenting. Har nu haft min i snart 10 år!

• meic

Drick du, men med måtta! Både för läkningen och som nån skrev omdömmet.. det är lätt annars att du råkar bita i staven och då kan såret gå upp igen och då kan du få problem med läkningen. Men skölj med vatten efter om du dricker "sliskiga" saker!

• Anonym
    Svar på #8
    Blodcirkulation och blodtryck försämras också när du dricker. Och omdömet försämras såklart:)
Svar på tråden Ingen alkohol vid piercing av tungan?