• Jennass

Bebis som sparkar långt ner innebär?

Läste nånstans att det INTE är bra om ens bebis ligger väldigt långt ner jämt...
    Men oftast när jag känner sparkar så är det långt ner? är i vecka 22 nu, borde jag vara orolig?! har inte tänkt så mycket på detta förut, inte förrän jag läsre att det inte var bra....

Vart sparkar eran bebis?

Köns UL den 2:a maj
  • Svar på tråden Bebis som sparkar långt ner innebär?
  • Maorie

Fast runt de veckorna så ligger ju bebisen långt ner, så det blir ju sparkar långt ner... Det är ju senare som allt flyttar sig uppåt.

• Jennass

kanske det är.. har noll koll... bara blev skraj av det jag läste :)

• LyNxQ

Sparkar bebisen långt ned kanske det beror på att den ligger med huvudet uppåt

• Sweetangel78

Det beror ju på att bebisen ligger med benen huvudet uppåt. Det ska ju inte vara någon fara nu men om bebisen ligger så när du är närmare v33 och däröver så kanske bm håller mer koll. Det kan ju bli så att bebis ligger kvar så tills att förlossningen börjar närma sig och det är inte bra om den kommer med rumpan först.. kan bli väldigt jobbig förlossning då.
    Men nu kan jag absolut inte tro att det skulle göra nått alls. De ligger ju som sagt fortfarande långt ner i v22.
    Ring och fråga bm om du är väldigt orolig så får du vet exakt.

• Lejån

Fast det är ju inte bara benen den rör... Min ligger med huvudet långt ner och har gjort så ganska länge. Jag känner mkt rörelser långt ner men det är ju inte så konstigt om den har händerna där.

• katinka1

Min invånare ligger med benen neråt så det är därför den sparkar mest där. Gjorde brorsan också. De behöver inte vända sig än utan har minst 10 veckor på sig. Men är du orolig så ska du givetvis kolla! Din känsla är den viktiga!

• Pensée

Min sprallar också väldigt långt nere, känns som om han är på väg ner i låren ibland. Varför skulle det vara farligt?? Nu blev jag nojjig!

• violatricolor

Min invånare! :) Det var ett bra uttryck. Det är inget att vara orolig för. Är i vecka 22 imorrn o känner knappt fosterrörelser överhuvudtaget, men har kollat hjärtljud på rutinkoll för ett par dar sen o vägrar efter det hetsa upp mig. Den lever ju o hjärtat slår o mer kan jag inte göra..har väl bara närt en latmask vid min barm :)

• marre799

samma här! barar buffar längst ner.. och en gång kändes det som på urinblåsan, blä inte skönt.. :)
    har inte hört/läst att det ska vara farligt......?!

• februari tjej

Är i v. 21 med andra barnet och hon ligger jättelångt ned...min BM förklarade att när man skaffar barn tätt (vår första är 14 månader nu) så är muskulaturen förslappad och orkar liksom inte hålla "allt" uppe utan barnet kan då hamna lite längre ned. Dock mycket viktigt med knip övningarna sen efter denna förlossningen...

• Jennass

okej! ja då är väl allt som det ska då... kommer inte ihåg vart jag läste att det skulle vara farligt eller vilken vecka den personen nu var i :) men nu ska jag iaf inte oro mig mer
    och NÄ det är faan inte skönt när den är på och buffar på kissblåsan! som om man inte kissar tillräckligt ofta redan`?? ;)

• Wintergate

Min bebis sparkar bara långt ner (obehagligt). Är i v26 & har framåtliggande moderkaka. Och dessutom är det inte dess mer "kraft" i sparkarna

Svar på tråden Bebis som sparkar långt ner innebär?