• ooO Puman Ooo

Nån som har en Marvil Damcykel?? Ge ett omdöme...:)

Jag har kollat på en Marvil cykel, den var superskön att cykla på. Men för mig är det ett okänt märke...

Därför vill jag veta lite mer info!

• Svar på tråden Nån som har en Marvil Damcykel?? Ge ett omdöme...:)
  • Maggish

och jag undrar om nån har testat cykelmärken som "Briceburg"? eller "Awahnee"? (Båda dessa finns på Biltema)

• Maggish

vilken? Marvil? Briceburg? Awahnee?

• ooO Puman Ooo

Vilken va de du hade?

Camarogirl skrev 2008-05-04 01:06:31 följande:
    Hade en sån för några år sen. Den rostade.
  • Maggish

har nu läst i cykelforum att biltemas cyklar inte är så bra...

• Camarogirl
    Svar på #1
    Jag hade en Marvil, blå och silver med rostiga fälgar och rostigt styre. Den var ialla fall inte så begärlig för cykeltjuvarna...
  • Maggish

haha, ja det är ju en fördel att man får ha cykeln i fred om den är rostig & jävlig :)

Men, är det inte så att alla cyklar rostar till slut om man inte sköter om den? alltså tvättar den då & då...

• Camarogirl
    Svar på #7
    Jag är ju ingen expert på cyklar då, men jag har kvar min gamla tioväxlade Centurion som är sen tidernas begynnelse eller nåt, och den är inte rostig. Vi har även svärfars gamla åttiotals cykel stående här, en DBS, och den är inte heller rostig... Min mors cykel -också DBS - sen typ 1980 är heller inte rostig...

Personligen skulle jag inte köpa en cykel på Biltema även om de är billiga. Skulle hellre spara lite längre och köpa en av känt märke just pga eventuella kvalitetsproblem!

Tror inte att en BRA cykel rostar! Kanske ska köpa en gammal hederlig DBS istället? (Om de fortfarande finns i cykelaffären vill säga!)
  • Maggish

nu har jag fått min mammas gamla DBS-cykel! men jag ska köpa ny, skön o mjuk sadel till den och sätta i några växlar, sen är den hur bra som helst!! *glad*

• ooO Puman Ooo

Hur länge hade du haft den när den började rosta?
    Stod den ute i alla väder?

Camarogirl skrev 2008-05-05 18:02:37 följande:
    Svar på #1Jag hade en Marvil, blå och silver med rostiga fälgar och rostigt styre. Den var ialla fall inte så begärlig för cykeltjuvarna...
  • Camarogirl
    Svar på #10
    Den stod ute, men jag hade den inte särskilt länge just för att den rostade. Jag sålde den till nån som antagligen gillade rostiga cyklar...
  • ooO Puman Ooo

Hehe... en annans skit kan bli nån annans pärla...

Camarogirl skrev 2008-05-16 00:22:14 följande:
    Svar på #10Den stod ute, men jag hade den inte särskilt länge just för att den rostade. Jag sålde den till nån som antagligen gillade rostiga cyklar...
Svar på tråden Nån som har en Marvil Damcykel?? Ge ett omdöme...:)