• Anonym

*jag blöder ur röven!!! När jag

jag blöder ur röven!!!

När jag gjort nummer 2 så är det oftast blod på pappret ist för bajs. Och vattnet är rött. Som mens fast ur fel hål.
    Jag blöder inte annars och det gör inte ont!!

Jag vill INTE gå till doktorn och undersöka.. *pinsamt*

Någon annan???

• Svar på tråden *jag blöder ur röven!!! När jag
  • snobben

Är du hård i magen? Ofta när jag varit lös i magen ett tag och sen blir normal så kan det lätt spricka och det kommer lite blod...fast inte så det rinner. Har du endometrios?

• Anonym

vad är endometrios???

Njäe jag är ganska normal i magen... kanske aningen lös isf.

Det känns inte så kul... Fått höra att om man har cancer så kan man blöda.. =(

• Anonym

Då kliver jag genast in, eftersom jag har samma problem och misstänker att jag har endo (väntar på utredning). snobben, kan du utveckla lite? Det "känns" inte som hemorrojder; problemen återkommer cykliskt innan mens, och... nog oroar jag mig en smula jag också. Kram till trådis och - fler inlägg?

• fiiia

hemmorojder kanske? eller vad heter det nu.. irriterad tjocktarm? ring vårdcentralen o boka tid... finns inget som e pinsamt!!

• snobben

Min vän har endo och hon brukade blöda ur rumpan ibland (innan hon blev gravid) för att det var sammanväxningar i tarmen. Det var bara en tanke från min sida.

• snobben

Endon märks oftast mest vid äl och mens.

• sommarpyret

Jag tycker att du ska gå till läkaren, Det är inget pinigt alls, de är så himlans vana... Du skulle bara höra om vilka knasfall de får in! Du kommer bli deras normala anduppehåll om du kom in med en så banal sak som blod i rumpan! Som du ser här är det ganska vanligt, men det kan även vara lite farligare, det KAN vara cancer. Det är inte så troligt -väldigt liten risk - men OM det är det så kan det vara bråttom, för cancer böder när det har gått långt. Som tur är så är tarmcancer en "bra" cancer att ha, för det är lätt att plocka bort tumören, och det är inte så många som får tillbaka den!

Bums iväg!

• Anonym

Jag lider av samma fenomen. Jag uppsökte läkare och inväntar nu svar från mina prover.
    Har du TS blod i avföringen?. Så tycker jag att du ska uppsöka läkare. Man läkare undersökte mig inte där. Utan han tröck lite på magen och det stack till på vissa ställen där han tröck.
    Fick bara ta en massa blodprover, och har lämnat ett avföringsprov.

• Anonym

kan vara hemorojder. Har sjäkv gjort tester hos läkare..det dom kollade på mig var att det inte var blod i själva avföringen. Fick bajsa på papper å sedan ta små prover på det och skicka in. Hade inte i själv avföringen, det kom alltså från "väggarna" i rumpan. Inget farligt på mig, kan bli så när man är hård i magen eller har hemorojder.

• Anonym

hur vet man att det är hemoroider då?

• Anonym

Tycker helt klart du ska ringa läkare o kolla upp det där.
    Kan ju vara hemorojder...men det kan ju oxå vara ngt värre!!
    Du,lovar dig att de på sjukhuset har vart med om värre saker än det där..så glöm att det är pinsamt.

Iväg till sjukan nu!!

• vill vänta lite

det är ganska vanligt att man kan spricka lite i analöppningen när man är lite hård imagen eller inte har varit på toaletten på ett tag. Jag har hört att om man har samma problem efter varje gång man poopat : - ) så kan man behöva sy, men vanligtvis så brukar sprickarna läka när man inte längre är hård i magen!

• Anonym

jag blöder inte längre nu... då kanske det inte är så farligt?

Svar på tråden *jag blöder ur röven!!! När jag