• Anonym (76)

RFSU gravtest: pris och pålitlighet?

hej.
    jag skulle vilja höra eran erfarenhet av RFSU gravtest, är de pålitliga?
    vad kostar det att köpa ett RFSU gravtest på pressbyrån?

• Svar på tråden RFSU gravtest: pris och pålitlighet?
  • Anonym (76)

puff...
    vill ha ett snabbt svar helst. tacksam för svar.

• Anonym (76)

någon?

• Anonym (76)

p u f f

• Mickis74

Funkat bra på mig...kostar 59 kr.

• Anonym (76)
    Mickis74 skrev 2008-04-29 20:06:27 följande:
    Funkat bra på mig...kostar 59 kr.
    okej!
    en sa till mig att det kostar strax under hundralappen, det stämmer inte då eller? köpte du det på pressbyrån?
  • Anonym (tycker jag)

hej hej!!!
    jag har testar med detta fyra gånger och två av gångerna va jag ike gravid (stämmde)
    Och två av gångerna va jag de, och dessa två gånger resulterade de i mina gooa pojkar som nu ligger och sover sött :)
    Tror de kostar runt 65:- lycka till oavsett vilket svar du önskar

• Zeraphia

Jag vet inte vad det kostar, men testade negativt med det trots att jag testade positivt med ett annat test efteråt.

• Anonym (76)

Anonym (tycker jag) skrev 2008-04-29 20:07:21 följande:

hej hej!!!jag har testar med detta fyra gånger och två av gångerna va jag ike gravid (stämmde)Och två av gångerna va jag de, och dessa två gånger resulterade de i mina gooa pojkar som nu ligger och sover sött :)Tror de kostar runt 65:- lycka till oavsett vilket svar du önskar
    hej!
    okej, vad bra. grattis till dina pojkar.
    jag önskar att jag får ett plus, efter 11 månaders försök...
    kanske ska åka o köpa ett test snart då...
    jag skulle inte bli förvånad nu om jag är gravid (på ett sätt känns det så, men jag vet inte, nåt säger mig bara att det kanske ligger nåt i magen) o jag vill så gärna få P L U S!!!
    men måste väl förbereda mig på minus oxå. =/
  • Anonym (76)
    Zeraphia skrev 2008-04-29 20:08:03 följande:
    Jag vet inte vad det kostar, men testade negativt med det trots att jag testade positivt med ett annat test efteråt.
    var det samma dag du testade med ett annat eller var det nån dag efter?
  • Zeraphia

Jag testade samma dag, var säker på att jag var gravid. När jag ändå stod i kassan på konsum tog jag med ett test från rfsu. Gick hem och testade - det visade negativt. Gick då till apoteket och köpte aco istället (har jag för mig att det heter) och det visade positivt (vilket också stämde).

• Anonym (76)

när man är gravid i v4, kan man känna nåt i magen då ("känningar") eller är det i nedre magen (tjejmagen?) man känner bara?

• Anonym (76)
    Zeraphia skrev 2008-04-29 20:12:03 följande:
    Jag testade samma dag, var säker på att jag var gravid. När jag ändå stod i kassan på konsum tog jag med ett test från rfsu. Gick hem och testade - det visade negativt. Gick då till apoteket och köpte aco istället (har jag för mig att det heter) och det visade positivt (vilket också stämde).
    okej...
    hur kommer det sig att du var säker på att du var gravid?
  • Zeraphia

Jag var så fruktansvärt illamående, redan från vecka 3-4 någonting. Testade i vecka 5 och fick då äntligen veta att jag inte inbillade mig. Med första barnet var jag nämligen också konstant illamående och kräktes enormt ofta, därför kände jag igen det och kunde ganska tidigt misstänka att vi lyckats bli gravida

• Anonym (76)
    Zeraphia skrev 2008-04-29 20:16:22 följande:
    Jag var så fruktansvärt illamående, redan från vecka 3-4 någonting. Testade i vecka 5 och fick då äntligen veta att jag inte inbillade mig. Med första barnet var jag nämligen också konstant illamående och kräktes enormt ofta, därför kände jag igen det och kunde ganska tidigt misstänka att vi lyckats bli gravida
    hehe ok, vad kul för er!
    skriver samma som jag skrev nyss:
    när man är gravid i v4/v5, kan man känna nåt i magen då ("känningar", en annan typ av "smärta") eller är det i nedre magen (tjejmagen?) man känner bara?
  • Zeraphia

Jag har iaf inte upplevt det, det var bara illamåendet.

Lycka till nu

(Och berätta hur det gick!)

• Anonym (76)
    Zeraphia skrev 2008-04-29 20:20:10 följande:
    Jag har iaf inte upplevt det, det var bara illamåendet.Lycka till nu (Och berätta hur det gick!)
    okej.
    jag läste i en annan tråd att det var en tjej som fick en typ av smärta i magen när hon lutade sig framåt eller "vek" magen på nåt sätt. o jag känner oxå lite så nu. den andra tjejen plussade.

jag läste en tråd om nåt som heter GLANDIN-25, tabletter som innehåller boragoolja. detta ska göra sekretet, där nere, tjockare så att ägget fäster lättare.
    det var massa som provade detta o det är nu 5 som har fått minus trots glandin men 14 ca, som har plussat på första glandin-försöket.
    hoppas att jag blir den femtonde som plussar. ^^

jag kissade halv 7 så jag får inte kissa på testet förrän halv tio blir det va? 3 timmar ska man väl vänta för att det ska bli morgonurin`?
  • Anonym (76)

kan man hämta testet själv på pressbyrån eller är det bakom disken så att man måste be om ett?

• Anonym (tycker jag)

hej igen!!!

Hur har de gått... tror dom hänger l.ite olika på alla ställen... Hoppas så du få två streck, är ju inte + påderas test :)

• Anonym (76)

Anonym (tycker jag) skrev 2008-04-30 07:52:37 följande:

hej igen!!!
    Hur har de gått... tror dom hänger l.ite olika på alla ställen... Hoppas så du få två streck, är ju inte + påderas test :)
    hej!
    jag fick minus. läste att många på FL hade fått minus på deras RFSU men vart gravida.
    jag har BIM idag men har inte fått mens än.
    får se om den kommer sen.
Svar på tråden RFSU gravtest: pris och pålitlighet?