Ni som provat akupunktur mot foglossning
Tycker ni att det har hjälpt? Får ondare och ondare, är i v 31 nu och det lär ju inte bli bättre direkt.
Tycker ni att det har hjälpt? Får ondare och ondare, är i v 31 nu och det lär ju inte bli bättre direkt.
För mig funkade det ganska bra. Jag vart smärtlindrad i nästan en vecka efter varje besök hos sjukg. som utförde akupunkturen. Dock vill jag betona att jag inte var helt smärtfri, men det var bra mycket bättre i allafall. Tillsammans med kryckor, korsett o vila så klarade jag mig hyfsat om än att jag inte var snabbare än en snigel.
Jag har inte provat själv, men besökte en sjukgymnast som jobbar särskilt med gravida och hon sa att hon hade många positiva exempel på patienter som blivit hjälpta av akupunktur.
Bälte som stabiliserar bäckenet kan också hjälpa (brukar finnas att köpa hos bla sjukgymnaster), samt lämplig träning.
Tack! Är det fler som provat?
Jag gick 3-4 gånger i veckan, och det hjälpte mig massor!
fick denna graviditeten problem redan i vecka 7 och i vecka 10 fick jag akupunktur för första gången, ahr sedna dess fått nålar 1-2 gånger/ vecka. Så för mig har det funkat super bra, först nu sista veckorna som det blivit tyngre som det hjälp lite sämre tyvärr.
Men jag kan väl säga som så att utan akupunktur kommer jag inte ur sängen själv och klarar precis så ca 10 min utan att gå av på mitten. med akupunkturen så kan jag ta mig igen om en hel dag i mitt tempo utan att dö av smärta på kvällen=)
Jag rekomenderar sig helt klart att prova, jag tycker absolut inte att det är behagligt när de sätter nålarna men sååå vert det!!!
lycka till fråga om du undrar något
Funkar hur bra som helst! Har gått under 3 graviditeter och det har gjort att jag sluppit leva på Panodil och hoppa på kryckor.
Har gått 1 gång i veckan men jag brukar bli lite bättre mot slutet så efter v 32-34 ca har jag bara gått varannan.
Och förresten; jo, det kan bli bättre. Bebisens huvud kan i sig stabilisera bäckenet när den tränger sig neråt.
Har fått akupunktur 1 gång/veckan sedan vecka 22, är snart i vecka 38. Det har hjälpt mig oerhört mycket! Vet inte hur jag skulle stå ut annars. Det håller i sig i ca 5-6 dagar så 1 gång/veckan funkar bra. Det är stor skillnad när jag varit och fått akupunktur.
Får väl vara den som berättar att det inte hjälpte speciellt mycket för min del. Å andra sidan blev det heller inte värre samtidigt som jag tyckte det var skönt att slappna av där på britsen (brukade somna). Så jag räknar det ändå som positivt.