• Anonym (orolig)

Min man har blivit så spydig...

Min man och jag har väl inte haft det jättebra det sista. INte jättedåligt heller. Har mer känts som en tråkig, men övergående, period. Varit rätt säker på oss hela tiden.

Men nu, det senaste, så har han blivit så spydig och tyken, känns som han vill såra mig med flit.
    Han har alltid varit världens snällaste innan, hjälpsam och glad.

Nu är det som om jag skall vara så tacksam för att han tex lägger barnen. Idag gjorde jag smootie till mellanmål till mig och barnen. Sparade till honom eftersom han snart var hemma och var hungrig. Han kollade knappt på den, tog fram annat. Sen smakade han pyttelite och sa att den var äcklig. Det är en grej som han annars gillar. Detta var bara ett exempel.

Vi har delat upp sysslorna rätt bra här hemma, vi hjälps åt och allt har alltid funkat. Nu är han jättevresig när han lagar mat osv.

Vad har hänt??? Känner mig ledsen och osäker på oss nu.
    Har verkligen försökt prata med honom, tom hotat att flytta om han fortsätter vara elak. Men han svarar inte.

• Svar på tråden Min man har blivit så spydig...
  • Anonym

Det låter som om han vill få dig förbannad, att du ska ta steget att göra slut så han slipper. Kanske är han arg för att han eg. har dåligt samvete. Fråga rakt ut vad fn det är frågan om!

• gabbe69

Jag tror åxå att han vill bli av med sin sambo...att hon ska ta steget att lämna, han har tröttnat på henne, ..då kommer hans ego i bättre dager.

" HON LÄMNADE MIG..FY FAN, HUR KUNDE HON. ?? "" typ....

• Anonym (orolig)

Tack för ditt svar.
    Allt känns så mycket mer verkligt när man skriver ner det.
    Blir så ledsen...
    Har också funderat på detta med dåligt samvete. Tror inte att han är/har varit otrogen. Det är inte hans grej, fast kan man egentligen vara säker på någon?
    Försöker verkligen få honom att berätta
    Idag gick han och la sig kl.8, känns som ren protest, men mot vad vet jag inte...

• Anonym (orolig)

Puffar...

• Anonym

jadu, vet inte vad jag ska tro, blir arg bara jag läsaer om hur han håller på fastän jag inte ens känner er!
    jag skulle slå ner näven i bordet o fråga vad f*n han håller på med, vad han tror att han är, vad han vill...ja jösses vad förbannad jag hade blivit!!
    hoppas det bara är nån övergående period o att allt löser sig!
    lycka till!

• Maria40

Fråga honom om varför han beter sig så.
    Låter på din beskrivning som har vill ha till ett gräl - då är frågan VARFÖR?

Svaret på din fråga blir: kommunikation - ni måste på något sätt få till ett kommunikation mellan er. Har det hänt något? I sådana fall vad? Hur mår han? Hur mår du? Hur upplever ni situationen och varför osv.

• Anonym (orolig)

Tack!
    Vet inte heller vad jag skall tro.
    Han gick nyss upp för att kissa, gick bara rätt förbi mig...
    Jag har varit riktigt j***a skitförbannad idag, men blev tyvärr inte riktigt klokare av det. Han skyller på att han är trött (varför?) osv. Bara dåliga undanflykter.

Vi som alltid har kunnat prata om allt, skratta ihop och alltid sagt att vi skall lösa alla framtida problem...

• Anonym

känns som min sambo ibland. Hoppas det löser sig förer och att ni måste kunan prata ut då han sovit ut, ta en kväll bara mni två oh snacka ut????

• Anonym

Han vill nog att du skall göra slut verkar det som Otrogen kanske?

• Anonym (orolig)

Han är väl inte världsbäst på att kommunicera.
    Så vitt jag vet har det inte hänt något.

Du anonym som känner igen det, har du upplevt liknande? Hur har ni gått vidare?

Visst går väl alla förhållande upp och ner, men nu känns det riktigt illa. Har aldrig under våra år tillsammans ens sett denna elaka sida hos honom.

Svar på tråden Min man har blivit så spydig...