• Anonym (peluda)

Generande hårväxt i ansiktet!!!

Jag har ett problem som verkar bli värre "med åren". Jag har hårstrån i ansiktet! Små, vissa svarta, vissa ljusa, men rejält grova. De kommer på överläppen, längs käkbenet och på hakan. Jag plockar med pincett men det känns som det bara kommer mer och mer. Innan brukade jag vaxa överläppen men sedan jag fick barn har jag inte tagit mig tid, plus att jag fick utslag av vaxet. (Sådana remsor man köper)

Detta börjar bli något jag verkligen lider av. Jag hinner och orkar inte stå där varje morgon och plocka hår, men de syns ju!! Vad ska man göra?

Nu undrar jag om det finns någon slags permanent hårborttagning, hur det fungerar och vad det kan kosta. Helst skulle jag göra en engångsgrej och slippa skiten. Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-29 21:20
    Ska tillägga att jag tror problemet är hormonellt. I alla fall sa min gynekolog att kvinnor med oregelbunden mens (det har jag) kan få finniga kinder (jag kan få det) och hårväxt. Men jag vet inte om det har något samband eller någon lösning...

• Svar på tråden Generande hårväxt i ansiktet!!!
  • sister82

Kolla upp med en salong nära dig.. Brukar göra sånt hos hudterapeuter... Det ska nog inte vara några problem att få bort.. Lycka till..

• Twiist3d

Det enda som jag kan komma på är 'laser'. Svindyrt säkert, och att man måste upprepa behandlingarna. :/

• Anonym (Mustasch)

Jag vet att man kan få sånt i klimakteriet av hormonförändringarna. Min mamma har det och jag är livrädd för att jag ska få samma sak när jag blir gammal. ELLER- närmre bestämt jag är livrädd för att jag ska få det och inte palla ta bort dem!!

jag förstår verkligen attd et är jobbigt och om du inte vill raka eller plocka dem så vet jag att man kan ta bort sånt permanent med laser. Många gör sånt med ögonbrynen och killar gör det för att få snygg kant för skäggstubben. Jag tror att man typ tar tag i varje hårstrå med en pinzett och kör sedan en svag ström genom hårstrået så att roten dör. Kolla upp det hos någon hudterapeut.

Lycka till!

• Anonym

Det är svinjobbigt. Jag har som en mörk mustasch som jag vaxar bort med jämna mellanrum, men sen är jag hårig all over och måste vaxa lite här och där (vill inte ens tänka mig hur det blir när/om jag lyckas bli gravid med alla hormoner)

• Anonym (Mustasch)

Ja, jag är blond och har bara blonda hårstrån, men jag kan tänka mig attd et är ännu jobbigare om de är mörka. När jag var liten blekte jag mitt huvudhår med citron i solljus och blev genast superblond. Kan du inte testa att bleka dem så syns de kanske mindre och du slipper vaxa bort precis allt?

Själv har jag en blond mustasch som jag brukar raka lite de dagar jag stölr mig på den. Det är inte mycket hår men jag tycker att de syns om jag t ex har sminkat mig lite mer någon dag.

• Anonym

jag är nästan lite desperat, kan tänka mig pröva lite allt möjligt.
    Har funderat på laser och ta bort muschen

• Änglagård

Om man lider av PCO, så är risken större till behåring på mindre trevliga ställen hos kvinnor. Såsom hakan, överläppen..osv.....alltså typiska mans-behårings-ställen. Kanske lider du av detta då du även har oregelbunden mens som även det är en biverkning av sjukdomen. // Ängla

• Anonym (peluda)

Änglagård: Vad är PCO?
    Min mammma och syster har också oregelbunden mens och är "håriga". Vi är ganska mörka för att vara svenskar och har tjockare hår än standardsvensken. Men bara för att man är mörk behöver man väl inte ha hår?
    Jag skulle gärna betala om det gav resultat.

Någon som gjort laserbehandling och kan berätta?

• Anonym (laser)

jag gjorde laserbehandling på överläppen... fick göra det 5-6 ggr.. eller 7 -... men det har ju hjälpt iaf.. men skulle tro att jag skulle ha gjort en sista en.. men det är verkligen stor skillnad mot innan...
    jag gjorde på pannan också.. då kostade det 1000 kr per gång.. men för själva överläppen är det nog 600:-

Svar på tråden Generande hårväxt i ansiktet!!!