• dig0201

hematom efter kejsarsnitt - infektion

hej, vet inte riktigt under vilken grupp jag ska lägga in min fråga men chansar på den här.
    Jag födde min dotter för 6 veckor sedan med kejsarsnitt. Efter några dar upptäcktes ett hematom i buken, som orskar mycket smärta och som blivit infekterat. Är det någon annan som haft problem med en stor hematom (tydligen är den här jättestor och den har inte gått ner). Hur lång tid tog det för er innan den försvann? jag ser fortfarande gravid ut och har ont. De ska troligtvis försöka igen och göra hål på den och tömma. förra gången misslyckades.
    Någon annan med hematom?

• Svar på tråden hematom efter kejsarsnitt - infektion
  • mammsas

Jag opererade bort livmodern den 5 juni och efter jag kom hem blev jag väldigt sjuk och åkte in akut och las in på sjukhuset. Hade eller har ett infekterat hematom ovanför urinblåsan. På sjukhuset värkte det hål och det rann ut var och det var bra sa de att hematomet dränerade sig själv. Fick 2 olika sorters antibiotika. Åt det i 12 dagar och fick hemska biverkningar. Jag tål inte läkemedel så bra. Tog sista tabletten igår och fick sluta i samråd med avd som jag låg inne på. Ska på återbesök på torsdag och se hur det är. Tyvärr så vet jag inte hur lång tid detta kan ta. Men jobbigt är det och dålig känner jag mig. Det är ju inte så kul att vara sjukskriven heller. Fick bara 4500 i lön, brukar få 18000 annars.Försäkringskassan har tydligen en handläggningstid på 4-6 v. Det är ju väldigt spännande.

Svar på tråden hematom efter kejsarsnitt - infektion