• Guilliotine

Dagmatte

Hejsan, ska imorgon ringa på en annons om någon som söker dagmatte till sin hund. Det gäller 5-8h timmar per dag, mån-fre. Det står "ersättning efter överenskommelse". Men vad är okay att be om? Vad skulle ni betala för en dagmatte?

Kan tillägga att jag är väldigt hundvan och även utbildad djurvårdare.

• Svar på tråden Dagmatte
  • Hjartesjalen

Hej, jag kanner en som har hundpansionat, o hon tar 120kr per dygn att passa hundar da dom har ett bas att bo i, som hastar du vet. Detta e ett exempel.

Sedan kanner jag en annan som tar 20kr i timman nar det galler att passa en hund o sa far agaren ha med sig egen mat da, o sa e det utslapp for att kissa o bajsa ett antal ggr per dag samt att en promenad pa 20-30 min ingar varje dag. Sa for 5 timmar om dagen 100 kr per dag, o 8 timmar blir ju da 160 kr per dag.

Det skulle jag absolut betala da jag vet att min hund har tillsyn o har det bra, o inte e ensam om dagarna.

Man kan ju inte ta lika mycket som att vara dagmamma till ett barn. En hund ligger ju mest o vilar beroende pa vad for sort det e, o bara finns till.

Lycka till!

• Pikaur

Har varit dagmatte själv, och även där var det "enl överenskommelse". Jag tyckte bara det var roligt att ta hand om hunden + att min hund fick sällskap och någon att leka med, så jag nekade all betalning. Däremot fick jag en digitalkamera av hundägaren att fota hundarna med.
    Innan hunden jag har nu hade jag en schäfer som jag hade dagmatte till.
    Hon ville inte heller ha betalt då hon tog det som en bonus att få sällskap av ståtlig hund på sina promenader.

_Om_ jag skulle anlita dagmatte igen skulle jag dock inte använda mig av någon som tar över 50:-/dag. Då kan jag lika gärna hitta "dagisplats"

• hugskott

jag var dagmatte för några år sen, ca 3-4 dar i veckan. jag fick 60 kr per dag vilket jag tyckte var helt rimligt, kanske lite lite tom. Men då gjorde vi kul saker på dagarna och hunden var rätt trött på kvällen oxå...

• Anne N

Jag var dagmatte förra sommaren och då tog jag 50kr/dag som vi kom över ens om

• Hjartesjalen

Det e ju ocksa stor skillnad pa hunddagis o dagmatte, i hunddagiset sitter oftast hundarna i bas, o far inte alls den sallskapen dom beh o vill ha, eller kanske mar bra av. Det e otroligt stressigt for en hund pa hunddagis, eftersom det brukar vara ett ortoligt skallande for jamnan dar.

Hos dagmatte blir det ju mera att hunden e med personen runt om i huset el i lagenheten beroende pa hur dom bor, o kommer ut mer pa promenader osv. Friare tycker i alla fall jag.

Betalt maste man ju ta om man vill ha det som ett jobb, precis som alla andra jobb. :)

Svar på tråden Dagmatte