Annas Profylax
Någon som har gått Annas profylaxkurs? Vad tyckte ni? Är det något ni kan rekommendera?
Någon som har gått Annas profylaxkurs? Vad tyckte ni? Är det något ni kan rekommendera?
gick kursen för en månad sedan, 2 intensiv gånger
vi är båda jätte nöjda. kan verkligen rekomendera.
det är inte bara andning utan sk psykoprofylax, en mental förberedelse där andning är en del av helheten.
för oss som par har kursen svetsat oss än mer samman inför förlossningen.
känner verkligen att vi är ett team. vi fixar detta, jag fixar det med hans stöd och vår bm.
vi hade en kursledare som heter linn edenroth
skitbra och härlig, proffsig !
värt varenda spänn
Vart finns dom kurserna?
Jag hittade själv information om det. När under grav ska man börja att gå den?
Annas profylax är toppen!!!!!!
Vi gick den inför förra förlossningen. Från att ha varit lite osäkra blev vi ett tätt sammansvetsat team. Min man var den perfekta coachen tack vare kursen. Vi klarade hela förlossningen med bara profylax och lite TENS.
Snart ska vi gå repetionskursen inför vår andra förlossning.
Vi hade Anna själv när vi gick kursen och hon är suverän! Det är också en väldigt bra kurs för att "svetsa samman" mannen och kvinnan, så att det verkligen känns som att det här med att föda barn är något man gör tillsammans - mannen får en egen, tydliggjord roll.
Håller med om det som sagts innan om att bli ett team och att mannen får en tydlig roll. Jag upplevde också att det var det enda stället där jag fick helt ärlig info, vilket gjorde mig tryggare. Kan absolut rekommendera kursen!
Hej!
Även vi gick "grundkursen" inför 1:an och har nu gått repetitionskursen. Tycker det har varit jättebra!
Lite mer info: www.profylaxgruppen.com/
Kursen var superbra! För mig fungerade psykoprofylaxen så bra att det räckte med den och en varm dusch. Jag hoppas på samma resultat denna andra gång och ska snart gå repetitionskursen.
Det är en sådan bra förberedelse inför förlossningen att jag rekommenderar alla att gå den bara för att få lära sig mer om hur kroppen fungerar under en förlossning. Att veta mer och förbereda sig på vad som ska hända stärker ens självförtroende.
Tack för alla svar!
Det var precis vad jag ville höra! Nu återstår bara att övertyga maken :o)
Anna Wilby är en mycket klok kvinna. Kan tänka mig att hennes profylaxkurese ger mycket.
Har haft en del mailkontakt med henne under min kamp med att försöka sätta stopp för förlossningsrutinen tidig avnavling (se min tråd Riskerna med för tidig avnavling)
Vad kul att höra att fler gillar kursen.
Jag gick själv kursen inför vårt andra barn och utbildas nu till instruktör för Annas profylax
Så jag behöver kanske inte tillägga att jag tycker det är en bra kurs