Hur ofta badar/badade ni era 4 månaders?
Har funderat lite på det där. I början skulle man ju inte bada oftare än 1-2 gånger /vecka. Det sa dom iaf på bb. Hur gör ni nu?
Har funderat lite på det där. I början skulle man ju inte bada oftare än 1-2 gånger /vecka. Det sa dom iaf på bb. Hur gör ni nu?
En 1-2 gånger i veckan fortfarande. Men tvättar ändå lite överallt med tvättlapp varje dag. Bebisar blir ju inte "kroppssmutsiga" som vi vuxna. Huden är ju så känsliga på de små också. Man ska inte bada för mycket.
Vi går på babysim en gång i veckan, så då blir det ju en dusch där. O sen blir det oftast ett bad här hemma i badkaret.
Nu e lilleman snart 6 mån men vi har gjort likadant hela tiden.
Jag brukar bada lillsessan ca var tredje dag. Men tvättar av henne med tvättlapp och babyolja varje morgon och kväll.
varannan var tredje dag då han spyr en hel del
Min pojke är 4 månader om en vecka, han badar fortfarande en gång i veckan, tycker det räcker, tvättar under "hakorna" haha när det behövs för att han spyr ganska mycket, rinner ju ner i halsvecket/vecken :) Funderar på att bada honom 2 ggr i veckan istället bara för att han älskar att bada, han får nog bada en gång i sin badbalja och en gång med sin pappa i badkaret varje vecka snart..
Oj, det blev inte så ofta som 1 gång/vecka. Han avskydde verkligen att bada! Det blev att tvätta med tvättlappar och olja istället.
vi badar tjejen 1-2 gånger i veckan.. oftast bara 1 gång...
Men sen gör jag en tvätt inför läggdags varje kväll oxå. Tar med en fuktig trasa o tvättar överallt på henne, förutom håret...
mynameislola.blogg.se
1-2 gånger i veckan. Tvättar halsveck, under armarna och händer varje morgon och kväll.
Vi badar våra barn ungefär 1-2 gånger i veckan, så sällan som möjligt, eller... Det lät fel, snarare blir det väl inte oftare än det behövs. Vi badar inte särskilt ofta "för att det är mysigt", utan vi har det mysigt och badar när det behövs. Har två torra killar och stora killen får väldigt lätt eksem om hans hud torkar ut...
vi har alltid badat vår dotter varje dag. (om vi hunnit)
Man får ju bara vara uppmärksam på om dom blir torra osv, då får man bada med längre mellanrum.
Men vår dotter har inte haft några problem och badningen har blivit en rutin innan läggdags, plus att hon ääälskar att bada! (som sin mor när hon var liten... =)