• ananda74

Alla verkar förstoppade men jag har diarre/lös mage varje dag. Är i v15. Nån mer?

Alla som är gravida verkar förstoppade men jag har motsatt problem. jag har diarre varje gång jag gör nr 2, eller åtminstone alltid väldigt lös i magen. jag brukar även vara detta då jag har mens, men nu är jag gravid i v15. i vanliga fall har jag normal mage, aldrig trög eller hård, snarare tvärtom men nu är det som sagt riktig diarre. finns det nån mer som har/hade det under sin graviditet? bör jag vara orolig?

• Svar på tråden Alla verkar förstoppade men jag har diarre/lös mage varje dag. Är i v15. Nån mer?
  • pucken

jag är i v7 och har varit kass i magen sen jag testade positivt. vissa dagar är bättre, andra är så illa att jag fått stanna hemma från jobbet och bo på toa.  inget vidare roligt att vara dålig i magen hela tiden

• pepparkaka året om

Samma här!! Eller rättare sagt, det händer ingenting på flera dagar, sen är jag lös i magen. Ok, kanske är mer info än någon vill veta. Men var hos BM idag och hon sa att det kan vara så att man är förstoppad, sen töms allt vilket gör att man blir förstoppad igen. Jag ska iofs ringa min husläkare för att höra lite också eftersom jag har varit i Egypten nyligen och vill kolla att det inte kan vara något annat.

Hoppas att mitt svar hjälpte dig lite. Tror inte att du behöver vara orolig, men ring till din BM så får du ett svar för just dig!!

• ananda74

Min Bm sa att det kunde vara normalt...men jag litar inte på henne utan kände att jag måste fråga runt här lite på FL för här får man bättre bild av verkligheten ibland känns det som. min BM är inte så överdrivet engagerad heller (ska byta).

• Ocikatten

Blir alltid dålig i magen efter lunch och får ta en vända till toaletten, då är jag riktigt lös vissa dagar andra lite mer normalt men magen är aldrig riktigt bra.
    Är i v 21 nu och det har hållt på så sen jag plussade ungefär.
    Förra graviditeten var min mage i kanonskick så jag är lite besviken denna gång...

• Hugo Boss

Jag vart dåligt i magen varje dag tills jag var tvungen att börja med järntabletterna i vecka 25...sen dess har det vart stabilare, för man brukar ju bli väldigt trög av järnet annars..

nu vet vi när du kommer till oss *kärlek*
  • Loopington

Det kanske beror på vad du äter? Om du tex dricker massa juice kan ju magen bli mycket lösare än normalt.

• ananda74
    Loopington skrev 2008-04-30 21:07:36 följande:
    Det kanske beror på vad du äter? Om du tex dricker massa juice kan ju magen bli mycket lösare än normalt.
    Nej, jag äter ganska normalt, fast det är klart, en del frukt och grön blir det ju. men det borde inte resultera i så lös avföring. även dagar då jag har ätit förstoppande mat som tex vitt ris och vitt bröd har det varit löst. men jag vet att jag alltid brukade ha lös mage när jag hae mens också och jag upplever ganska ofta mensvärk nu när jag är gravid.
  • bebbe made in italy

Jag hade diarrer hela min gravv, från början till slut och nu efter jag fött har jag haft diarre varje dag i en månad. Vet inte varför men vissa får diarre och vissa blir förstoppade man e olika helt enkelt,

Mamma till världens sötaste lilla docka
Svar på tråden Alla verkar förstoppade men jag har diarre/lös mage varje dag. Är i v15. Nån mer?