• Boblins

Flyttstädning, ingår balkong inglasning??? Hjälp!

Hej

Vi har precis fått tillträde till vår nya bostadsrätt. En stdäfirma har anlitast av mäklaren eftersom inte säljaren städat. Nu undrar jag vad vi kan kräva. Ska inglasningen på balkongen också putsas eller ingår inte det i flyttstädningen?

Super tacksam för svar

• Svar på tråden Flyttstädning, ingår balkong inglasning??? Hjälp!
  • MeNoLike

Jag skulle tycka att det är samma som som fönsterputsning så ja

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • pajas01

balkong brukar alltid vara med när man flyttstädar.. så jag antar att glaset ingår också

• Me o Mike

Ohh ja den ska städas..

• sezzan

Håller med övriga. När jag jobbade på en städ firma så ingick sopning av källarförråd. Så jag tycker def att putsning av balkong glasen borde ingå. Det är ju som vilka fönsterruton dom helst.

Lycka är 3 tandborstar på badrumshyllan..
  • SVejsan

Ja inglasningen skall ingå liksom tex dammsugning bakom kylskåp, rengöring nere i golvbrunnar och bakom badkarsfronter...

• Boblins

Bra, då ska jag kräva det.
    Tyckte själv det lät konstigt att det skulle städas överallt och putsas men att balkongglaset skulle köparen putsa??

• helleappel

Vi har precis sålt vår lägenhet och i flyttstädningen som vi beställt till vår lägenhet så ingår inet förråd och balkong. Så det kan nog bero på firman. Dock är det ju vi som säljare som ska städa dessa utrymmen. Så i ert fall kanske det ingår, men det är kanske säkrast att kolla upp det.

Svar på tråden Flyttstädning, ingår balkong inglasning??? Hjälp!