• Joico

Bra grejer mot munsår

Igårmorse när jag vaknade så kliade det otroligt på läppen, så jag dök på min "mot munsår"-salva. Men det hjälpte inte. Idag är halva läppen uppsvullen som en fläskläpp och blåsorna är gula. Fy så äckligt det ser ut, och ont gör det!

Vilken salva anser ni är bäst mot munsår? Apoteket erbjuder:
    Anti kräm
    Compeed plåster
    Healip kräm
    Herstat salva
    Vectavir kräm
    Zovirax kräm

• Svar på tråden Bra grejer mot munsår
  • Pollyanna

Jag har provat compeed plåster en vända, och det var bra, jag slapp få det som TS beskriver. Det enda var att det var rätt bökigt att sätta på plåstren, så det blev lite svinn.

• clinan

vectavir funkar alltid för mig

• Joico

Iiih, 3 olika svar skit också.. haha
    Det hade ju räckt om det antingen hade varit svullet eller äckligt gula blåsor. Vågar ju knappt gå ut.. undra vad jag ska köpa

• Pollyanna

Alla är vi olika, jag har förresten bara provat vectavir och zovirax innan compeeden.

Jag tror att det nog är lite försent för denna gång, även om du byter salva, tyvärr.

• Cattis31

Ja brukar oxå få hemska munsår!!! Jag har alltid kört med Vectavir som funkat superbra för mig, men nu är jag gravid och då ska man inte använda den salvan.

Så jag har testat Compeed plåster mot munsår och de är fantastiska!!! Även om det nu gått så långt att du har fått blåsor m.m. så skyddar plåsterna mot att du kommer åt saker och du kan äta och dricka normalt.

Jag håller med om att de kan vara lite svåra att få på till en början med det lär man sig efter hand. Man känner sig dessutom lite fräschare för blåsorna syns inte så mycket.

(¯`°?.¸ ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig 1997 & Philip 2002 & Bf Juli 2008♥ღ ¸.?°´¯)
  • carrobarro84

har haft vectavir jag, funkar bra. mamma kör med det också efter att jag tipsat henne, har nämligen en kompis som tipsade mig, hon kan också få sådär stora munsår och hon kör vectavir

• Joico

Mja men krämerna lindrar ju och kortar ner infektionstiden så de försvinner fortare.

Plåstrena låter lite häftiga, men de känns ju som att plåstret syns mer än va blåsorna gör nu?

• Pollyanna

Nej, det syns inte mer än såren (och de stirrar ju folk på ändå). Och de lindrar faktiskt också det onda.
    För min del så gick det fortare över med Compeed, och det var betydligt mindre smärtsamt än annars.

• Joico

Nu har jag införskaffat Compeed! Tyckte det var rätt enkelt att sätta på känns skönt och gör inte så ont längre! och dessutom måste de väl skydda när man pussas? mohah

• Pollyanna
    Joico skrev 2008-04-30 14:52:36 följande:
    Nu har jag införskaffat Compeed! Tyckte det var rätt enkelt att sätta på känns skönt och gör inte så ont längre! och dessutom måste de väl skydda när man pussas? mohah
    Nej, pussas får du inte göra, tror inte det är så säkert. Bäst att låta bli så du inte för det vidare.
Svar på tråden Bra grejer mot munsår