• Bobbylina

God sallad till kött??

Hejsan!

vi har middagsgäster ikväll o ska äta oxfile med potatisgratäng, jag har tagit på mig att fixa en sallad till detta,någon som har förslag på vad jag kan ha i den?
    (är inte så duktig i köket o när jag gör sallad blir det tråkiga isbersallad,gurka o tomat) vill imponera lite på min kock till syster! Hemlis

31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
  • Svar på tråden God sallad till kött??
  • MiaP

Köp någon sort av sallad som du inte brukar köpa. Finns mängder! Annan sorts tomat. En del tycker om frukt i sallad (dock inte jag). Någon god dressing att hälla över. Recept kommer säkert här!

• Sarge

Ta
    babyspenat
    mangoldblad (röda)
    ruccola
    körsbärstomater (gula & röda)
    rädisor
    paprika (röd, gul, orange)
    Lite rödlök i fina strimlor

å så lite dressing

• wihoo

Jag tycker jag gör en god sallad, ganska vanlig med smarrig!

Isbergssallad (den godaste enligt mig)
    Ruccola om man gillar det
    Tomat
    Gurka
    Rödlök, mycket!
    Paprika (om man gillar)
    Soltorkade tomater (gott!)
    Fetaost

Sen gör jag oftast en egen dressing på olivolja, balsamvinäger, salt o peppar, limesaft/citronsaft samt salladkrydda. Allt efter behov av smak och hur stor salladen är.

Sen finns det ju även en heeel massa olika sallader att använda, kall kokad broccoli och blomkål kan man ha i, ja, i princip allt möjligt, utav det folket gillar!

Hoppas ni får en lyckad kväll med god sallad!

• JELJ

Något jag tycker är super gott är en melon sallad.

Man tar rödlök ca en halv eller vad man själv föredrar.
    Pressar en halv citron över och låt stå i två timmar att dra in. Löken blir mild och riktigt god. Ta sedan tre olika meloner eller kanske blanda med någon annan frukt som man tycker om.
    Om man vill kan man blanda i lite bland sallad eller Ruccola.

Lycka till

• Bobbylina

tack så mycket för hjälpen! ska åka o handla när sonen vaknar så får vi se vad vi hittar!

31/3-07 kom vår lilla guldklimp Melwin!!
Svar på tråden God sallad till kött??