• Tinzu

Byta piercingsmycke i läppen.

Jag behöver hjälp. Jag har aldrig bytt smycket i läppen, så jag har fortfarande läkring.
    Men idag har jag varit och köpt 2st smycken, 2 stavar då, och jag vill självklart byta ut dom! men jag har försökt ta ut ringen en gång innan för att se hur svårt det skulle vara. skit svårt tydligen. 1.6 är det, och sitter som berget. hur ska jag bära mig åååt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 12:25
    öh.. jag menar "jag vill självklart byta ut DEN!"

• Svar på tråden Byta piercingsmycke i läppen.
  • MiIou

Det är en ring med kula? Försök hålla i ringen bara på ena sidan, alltså håll inte i den i ett tånggrepp så du kniper åt den, sen får du dra kula rakt ut/framåt. Det är ju ungefär som två gropar i kulan som ringen sitter i i ett tånggrepp. Svårt att förklara, jag vet att det var lite knepigt innan man fattade hur den satt. Akta bara så du inte gör illa dig Men du måste dra rätt ordentligt. Haha, sätta tillbaka en ring med kula är ännu svårare, då ska man ju pricka rätt också

• Tinzu

jo det där med att det är två gropar vet jag om för har en sån ring till näsan, fast mycket tunnare och mycket enklare att bända upp men denna jävel.. den sitter! men jag ska göra ett försök snart.. haha, kommer att knocka mig själv

• MiIou

Hahaha, det går inte om du har en smal tång? Att hålla fast kulan med? Men det ska ju vara en väldigt liten sådan i sådana fall, sambon har en tunn, liknar närstan en stor pincett, den är bra till allt möjligt kosmetiskt, brukar använda den till att sätta fast löshår och grejjer med den Tänk att till och med jag har nytta av verktygslådan

• ashera

Ta en sax och sätt i ringen, och sedan "öppnar" du saxen så att ringen vidgas lite.

• Emejli

Jag hade en sådan ring i bröstvårtan, satt hur hårt som helst.
    Tillslut bad jag en kompis om hjälp, vi stod med varsin verktygstång och slet - tillslut gick det :D

Men den ringen har jag aldrig använt sen dess, den blev lite sne :D

• MiIou
    ashera skrev 2008-04-30 12:34:40 följande:
    Ta en sax och sätt i ringen, och sedan "öppnar" du saxen så att ringen vidgas lite.
    Inte kul om man slinter bara
  • ashera

Man får köra in saxen så långt det går så den "sitter fast" i ringen Eller ha någon till hjälp.
    Fast det är läskigt, min sambo gjorde så på mig när han skulle hjälpa mig få dit kulan som trillat bort.

• Tinzu

yeey! jag fick ut den stod med en tång, och tog i med all kraft över handfatet i dasset. och efter typ 5min kämpande så föll den ur

• Hjälp vill byta läpp piercing

hej jag vill byta min läpp piercing och det är min första läpp piercing jag har tagit hålet i år och i vintras men jag har försökt att ta med en tång att ta ut den men det sitter som berget hjälp hur gör jag och sen vill jag sätta i en lite mindre läpp piercing tacksam för svar!

Svar på tråden Byta piercingsmycke i läppen.