• Anonym (undrar)

kan ni "tjockisar" ha kjol/klänning på sommaren?

Är anonym så att alla vågar svara.

Ja, kan ni som är lite större ha kjol utan strumpbyxor på sommaren?

Jag får ju nästan skavsår på låren, benen går som lite ihop, och när det blir lite fuktigt så skaver dom mot varann, och det blir rött och svider..

Så jag kan inte ha kjol eller klänning om det inte är ganska svalt ute, men det är ju när det är som varmast man vill ha kjol ju..

kanske man kan ha typ.. "cykelbyxor" under.. men det syns ju kanske.
    hmm..
    Nån med annat förslag?

• Svar på tråden kan ni "tjockisar" ha kjol/klänning på sommaren?
  • Anonym (småfet)

Puder! Köp barnpuder och damma på bara!

• Anonym (undrar)

Anonym (småfet) skrev 2008-04-30 12:31:09 följande:

Puder! Köp barnpuder och damma på bara!
    men behöver man inte göra det rätt ofta om man är ute å går tex?..
  • MamaMuu

Kan du inte ha sånna där tajts på dig. Det är ju rätt snyggt oavsett om man har klänning eller kjol..

• Anonym (undrar)
    MamaMuu skrev 2008-04-30 12:33:24 följande:
    Kan du inte ha sånna där tajts på dig. Det är ju rätt snyggt oavsett om man har klänning eller kjol..
    det har jag haft, men det blir ju varmt.
    vill kunna ha kjol för att det är svalare.
  • Hillur

Vet precis vad du menar Det är inte ett dugg kul! Kör med tights, det gör jag!

• Anonym

jag tar på mig leggings i nylon & det blir inte varmt.

• NadiaMi

Tajts, deodorant för att skydda huden eller varför inte rent av lite glidmedel på låren. Ju högre mängd silikon i glidmedlet desto längre bör det ha effekt.
    Och finns det inte liknande strumpbyxor fast kortare? Eller hotpants som når ner en liten bit på låren?

I värsta fall går det väl rent av att köpa ett par billiga tajts och klippa av och eventuellt fålla till lagom längd... (Men klipp hellre av för lite i början. Det töjer sig visserligen, men det är lättare att få dem att inte glida upp om de inte är för korta.)

• Anonym

Det blir leggins som gäller. Annars funkar det inte.

Ska prova med puder... men det känns som om man måste ha med sig en rejäl burk om man ska gå några timmar på stan..

• Anonym

Eftersom jag har fått bristningar från underlivet ända ner till halva vaden under denna graviitet som nu pågår så har jag införskaffat mig tights och leggings som jag kan ha under kjol och klänning i sommar. Kanske svarta strumpbyxor funkar ochså?

• tea1982

Man behöver tyvärr inte vara tjockis för att ha det problemet... jag har storlek 38 och mina lår går också ihop och skapar rodnad och svid-prickar. . :(( Jag tycker alla ska få gå i kjol! Om något så ser man smalare ut än i tajta byxor! E det obekvämt så använd hotpants (det brukar jag göra) eller cykelbyxor.. Om ordet ens finns kvar..

Svar på tråden kan ni "tjockisar" ha kjol/klänning på sommaren?