• 080609

sås till grillat och klyftpotatis?

Behöver tips om någon god sås som är bra till grillat och klyftpotatis... några tips?

• Svar på tråden sås till grillat och klyftpotatis?
  • 080609

ja det låter gott, har du något enkelt recept där jag inte behöver "torka" ut gurkan och så...??

• SaraHeleneBirgitta

Vi åt detta i förrgår.. Jag hade en god vitlöksdressing till och sambon gjorde sin egna gjord på creme fraiche, vitlök, och lite olika kryddor. och en god grön sallad till så är det toppen! Lycka till med maten idag =)

• 080609
    SaraHeleneBirgitta skrev 2008-04-30 14:19:02 följande:
    Vi åt detta i förrgår.. Jag hade en god vitlöksdressing till och sambon gjorde sin egna gjord på creme fraiche, vitlök, och lite olika kryddor. och en god grön sallad till så är det toppen! Lycka till med maten idag =)
    Tack!
  • Kiwis mamma

Latmasken (jag alltså) brukar köpa Arlas créme fraiche Bearnaise för den är kanon till grillat kött.

Annars finns det goda dipsåser (på påse) till chips/snacks som man blandar med gräddfil som är gott till.

• Carr0n
    080609 skrev 2008-04-30 14:18:11 följande:
    ja det låter gott, har du något enkelt recept där jag inte behöver "torka" ut gurkan och så...??
    Jag river bara gurkan, blandar i den i turkisk yoghurt, 2 vitlöksklyftor, salt och peppar :D snabbt och enkelt!
  • Annicapannika

creme fraiche blandat med vitlök, grönsaksbuljong (pulverformen) och paprikakrydda. Supergott!

• limon

3 dl gräddfil, en pressad vitlöksklyfta, en tesked sambal oelek, salt och peppar

3 dl gräddfil, en pressad vitlöksklyfta, 1/2-1 dl sweet chilisås, salt, peppar och pressad lime

3 dl gräddfil, en pressad vitlöksklyfta och italiensk salladskrydda

• KaeJ

En enkel vitlöks sås är ju att köpa knorr salladsdressing vitlök i små påsar å blanda med gräddfil snabbt å enkelt.
    Tror santamaria har en med mango som är supergod till grillat.

Svar på tråden sås till grillat och klyftpotatis?