• Pebblas

Hur rensar ni näsan?

Jag använder tops för att rensa näsan på min pojke, trots att jag har hört att man inte ska. Men hur ska man annars göra?

• Svar på tråden Hur rensar ni näsan?
  • CacciZ
    Pebblas skrev 2008-04-30 15:30:11 följande:
    Jag använder tops för att rensa näsan på min pojke, trots att jag har hört att man inte ska. Men hur ska man annars göra?
    Va använde åxå tops till tjejen men vi tog bara när de va stora busar
  • Pixxxy
    Näsfrida! (och droppar om det är täppt innan)
    Sebastian [080301]
  • Gul13

Det finns tops som är mindre än de där "vanliga" topsarna med bara en "tops" i ena änden. (Vilken konstig mening men ni kanske förstår ändå) De finns att köpa på apoteken.

• Havsjungfrun

Synbara kråkor med lillfingernageln och rinnigt snor med snorsug,

• Camilla85

Vanligt toapapper bara. Kanske en jättedum fråga, men varför bör man inte använda tops?

***Amber 071120***
  • Vintersjäl

Är det små snorbusar i näsan så låter jag dom vara, annars får sonen lite saltlösning i näsan och sen använder jag nässugen

• Sandra och Frippe

fattar inte hur sugen funkar....den suger ju inte eller jo det gör den ju men den tar inget...hon kanske har haft för lite för att den ska funka näsfridan?

Vi använder tops o koksaltlösning.

• Sandra och Frippe

har heller aldrih hört, de på bb rensade näsan på maja med tops när vi bodde där.

Camilla85 skrev 2008-04-30 16:04:47 följande:
    Vanligt toapapper bara. Kanske en jättedum fråga, men varför bör man inte använda tops?
  • MorsLillaOlle

Har också hört att man inte ska använda tops i näsan, men det gör vi om det verkar vara i vägen för honom, för det visade de oss på BB.

Mamma till världens sötaste ANTON - 080228
  • Eleora

Sån boll som man klömmer på som man rensar öronen med när man har vaxpropp. Kom på det när jag såg en snorsug i affären som var samma princip. Men dessa kostar bara typ 25 spänn på apoteket, så då kan man ha några så man kan ha en i väskan, en vid skötbordet, osv.

Svar på tråden Hur rensar ni näsan?