• Pebblas

Dessa irriterande skoskav!!!!

Skoskav, igen...Helt omöjliga att komma ifrån när man köpt nya skor. och jag gjorde misstaget att gå tre timmar på stan i mina nya fina skor! Nu har jag väldigt ont och vek idag ner kanten på skon när jag gick, gissa vad, då fick jag ett på ett annat ställe!!
    Suck..
    Känner du igen dej?

• Svar på tråden Dessa irriterande skoskav!!!!
  • Eld

Jodå, så är det väll för alla typ? har också skoskav just nu p.g.a nya skor.

• isisisis

Det finns skoskavsplåster på Maxi.

Eller rättare sagt små lappar man kan fästa i skorna i olika former

• MiaP

Ja, och "låtsasskinn" på apoteket. Oslagbart! Blir som en extra hud utanpå skavet.

• skorpionen80

Vad köper du för skor? Jag får väldigt sällan skoskav av mjuka fotriktiga skor.

• isisisis

Jag köpte sånt plåster och det växte fast!!!!

Jäklar så otrevligt det var! Så de använder jag aldrig igen.

Hade det bara i ett ett par 3 dagar på foten.

• Krisselina

här är en till med skoskav. Köpte ett par nya, ursöta, skor häromdagen. 1 timme och mathandling senare var det kört. Nu står skorna på hyllan.. Måste köpa plåster eller ngt så jag kan gå in dom..

Lita alltid på din intuition
  • Sqti

miaP: låtsasskinn?? låter intressant. hur fungerar det?

pebblas: köpte nya gympaskor till promender och fick givetvis 2 skoskavssår av dem på första promenaden. Detta blev inte bättre då jag bara hade de skorna att använda vart jag än skulle. Det tog 3 veckor för såren att växa igen och nu har det börjat skava igen, sådär 2 månader senare. Fattar inte vad problemet är!

• Trynträ

Det heter Leukoplast. Finns på Apoteket på rulle. Som textiltejp ungefär. Hudfärgat. Jag har det alltid i förebyggande syfte. Funkar kanonbra och man får garanterat inte skavsår. Man kan dock inte klistra på det på öppna sår. Däremot kan man sätta det utanpå ett vanligt plåster om man redan fått skavsår.

Sqti skrev 2008-04-30 16:26:50 följande:
    miaP: låtsasskinn?? låter intressant. hur fungerar det? pebblas: köpte nya gympaskor till promender och fick givetvis 2 skoskavssår av dem på första promenaden. Detta blev inte bättre då jag bara hade de skorna att använda vart jag än skulle. Det tog 3 veckor för såren att växa igen och nu har det börjat skava igen, sådär 2 månader senare. Fattar inte vad problemet är!
  • Pebblas

Jag måste tipsa om Compeed som jag köpt på apoteket, det är också som en extra hud, ska sitta på i några dagar och både hjälper till med läkning och smärtlindring!

Svar på tråden Dessa irriterande skoskav!!!!