• Fisen89

Vilka affärer har små respektive stora storlekar och vilken storlek har ni använt i början?

Jag behöver lite vägledning i klädjungeln. Det är så svårt att veta vilka affärer som har stora storlekar och små storlekar. Har hört att KappAhl är ganska stora i sina stolekar men kan ha fel? Någon som har erfarenhet och kan tipsa som de vanligaste affärerna såsom H&M, Åhlens, Lindex och KappAhl?

Sedan undrar jag vilken stolek som har passat ert barn den första tiden. Skriv gärna vad ert barn vägde och längd så jag vet om barnet var stort eller litet :)

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden Vilka affärer har små respektive stora storlekar och vilken storlek har ni använt i början?
  • Shea 1

Elis är 51 cm och vägde 3585 vid födseln (han är 10 dagar nu ) och Lindex 50-56 är precis lagom! Han har en pyjamas från HM som är storlek 56, den är också lagom. Allt annat är för stort!

• mammalovisa85

Min erfarenhet att olika märken säger att: HM= små i storlekarna+kan krympa lite i tvätten. Lindex: tycker jag ligger mitt emellan, är ofta bra form på deras kläder(inte för breda eller för smala) KappAhl: handlat väldigt lite där för att JAG inte tycker om dubbelstorlekar som nästan alla deras kläder har. Annars e de nog mot de store hållet och gärna bredare i modelerna. Polarn och pyret: Stora i storleken och långsmala modeler.

Min dotter var 53 lång å vägde 4740gram, stor dam med andra ord, hon hade 56 från hm och lindex direkt å de satt är de skulle, Polarn fick hon ha 50 första månaden.......

Mitt tips är ändå att mätta kläderna i äffären, hur mycke skiljer det igenligen på 50 och 56 tex, kanske bättre med 56 om det bara skiljer 1 cm på längden?

lycka till i den underbara bebiskläd ljungeln

Cassandra 060512, Lillasyster bf 080522
  • Flickan och kråkan

Lindex tycker jag har de bästa storlekarna

Åhlens och HM:s kläder är små framför allt smala.

Kappahl har ganska blandade storlekar, fast jag gillar deras kläder för "nyfödda" (newbies tror jag de heter, vita och brunrandiga) Mjuka och elastiska. Bra storlekar.

Vi hade stl 50 rätt länge, men det skiljer som sagt inte så mycket mellan storlekarna alltid så man får mäta och jämföra.

Tänk långärmade omlottbodysar, mjukt och gosigt, så lite pös-bös som möjligt, och inga styva sömmar eller märken

• Fisen89

Okej tack för tipsen ska tänka på allt ni sagt :)

Svar på tråden Vilka affärer har små respektive stora storlekar och vilken storlek har ni använt i början?