• Lady Bling
    Äldre 30 Apr 20:00
    18079 visningar
    9 svar
    9
    18079

    Är det någon som vet om valborgsmässoeldarna i Stockholm går att tända nu i regnet?

    Är det någon som vet om valborgsmässoeldarna i Stockholm går att tända nu i regnet?

    Funderade på att gå med döttrarna och titta men det småregnar, är det någon ide tror ni?

  • Svar på tråden Är det någon som vet om valborgsmässoeldarna i Stockholm går att tända nu i regnet?
  • iacata
    Äldre 30 Apr 20:13
    #1

    Det är klart de går att tända. De använder lite medel så går det bra. Stora rishögar och torrt under en längre tid, högarna är med andra ord inte genomsura.

  • Lady Bling
    Äldre 1 May 11:39
    #2

    Tack iacata! Vi gick och tittade och visst brann det, fast det regnade rätt mycket hela tiden. Wow, vilken jättestor eld, sa 3-åringen!

  • iacata
    Äldre 1 May 12:01
    #3

    Vad kul att din lilla treåring gillade det, synd på regnet bara. Nästa år kanske det blir bättre väder....*hoppas*

  • Vindfa­ll
    Äldre 1 May 12:10
    #4

    Det regnar väl alltid på Valborg, iaf i Stockholm.

  • Bayboo
    Äldre 1 May 12:11
    #5

    våran gick inte att tända, vi gick efter 40 min, kanske dom lyckades sen vad vet jag

  • iacata
    Äldre 1 May 12:16
    #6
    Vindfall skrev 2008-05-01 12:10:15 följande:
    Det regnar väl alltid på Valborg, iaf i Stockholm.
    [/citat]

    Du e bra negativ du... kom igen lite mera förhoppningar.
    (men jag fattar vad du menar)
    Bayboo skrev 2008-05-01 12:11:30 följande:
    [citat]
    våran gick inte att tända, vi gick efter 40 min, kanske dom lyckades sen vad vet jag
    Vad tråkigt, fick ni ingen brasa alls då?
  • Bayboo
    Äldre 1 May 12:18
    #7

    nej tyvärr ingen brasa, dom försökte ett tag, undrar om dom lyckades tillslut... mycket tråkigt

  • Vindfa­ll
    Äldre 1 May 12:45
    #8

    Du e bra negativ du... kom igen lite mera förhoppningar.
    (men jag fattar vad du menar)

    Vem skrev det ovan och varför togs inlägget bort?

    Jag är iaf glad och nöjd att det inte längre går att åka pulka till majbrasan som jag alltid gjorde när jag var liten. Hellre regn än snö.

    Så vem vet, om femton år kanske vi kan gå i bikini till brasan.

  • iacata
    Äldre 1 May 15:04
    #9

    HAha det var jag som inte lyckades få allt att hänga ihop som jag ville =) inlägget är inte borttaget. Bara lilla jag som inte fixade tekniken =)

    Du e bra negativ du... kom igen lite mera förhoppningar.
    (men jag fattar vad du menar)

    haha bikini till brasan... det vore något men så positiv vill jag inte vara det räcker med regnuppehåll

Svar på tråden Är det någon som vet om valborgsmässoeldarna i Stockholm går att tända nu i regnet?