• HelleGbg

vad kan vara fel med slö hund??

våran 10 åriga dobbis hona är jätteslö idag,,
    Hon har inte ätit någon mat idag,och knappt knäckebröd som hon älskar...druckit har hon gjort,,men ute på promenad drar hon ingenting....vad kan det vara? Kan hundar få borelia??? Eller är det annatsom kom så plötsligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 20:22
    just det,,,hon har även kräkts en gång idag med.....

• Svar på tråden vad kan vara fel med slö hund??
  • Mamma till R o A

Har hon feber? ont?

Hundar kan få borelia och Ehrlichios.

Jag skulle ringa veterinär och åka in med henne.

• EsMamma

Hon har inte blivit ormbiten då? Ormarna är väl lite slöa så här års, så de ringlar inte iväg så fort.

• HelleGbg

feber? njae,,vet ej,,har ingen termometer....
    ormbiten,,har inte ens sett att hon vart nära en orm...
    ska man ge det till imorgon innan man kollar mera??

• AnneVikstrand

Eller så kanske ni bara har haft det varmt där ni bor idag? Min hund vela inte äta i morse. Men nu till kvällen har han smällt i sig maten, när det är lika svalare :)

• Kaxxen

fast om den spytt så är det nog mer än värmen. Du får nog ringa vetten imorron om det inte blir bättre. Kan den ha svalt något?Det finns så mycket det kan vara...vill inte skrämma nu men magomvridning kan te sig att hunden blir slö och spyr. Men du borde se att den har ont då. När den reser sig och så. Lycka till med din voffsing, de är säkert inget allvarligt!

• HelleGbg
    AnneVikstrand skrev 2008-04-30 20:22:31 följande:
    Eller så kanske ni bara har haft det varmt där ni bor idag? Min hund vela inte äta i morse. Men nu till kvällen har han smällt i sig maten, när det är lika svalare :)
    ja,så kan det vara,,,tog fram leverstej precis,,och de slukade hon i sej minsann och var ute o kollade läget på balkongen...så det kanske var en släng av något.....

sambon sa att hon har haft det så tidigare och det har gått över efter någon dag..
    tack iaf snälla ni för era svar!! får se hur hon tycker att det är ikväll...
  • AnneVikstrand

Jaha jag såg inte att hon hade kräkts. Kontakta vetrinären, låter som om hon har ätit någonting olämpligt.

• HelleGbg
    Kaxxen skrev 2008-04-30 20:30:26 följande:
    fast om den spytt så är det nog mer än värmen. Du får nog ringa vetten imorron om det inte blir bättre. Kan den ha svalt något?Det finns så mycket det kan vara...vill inte skrämma nu men magomvridning kan te sig att hunden blir slö och spyr. Men du borde se att den har ont då. När den reser sig och så. Lycka till med din voffsing, de är säkert inget allvarligt!
    svalt kanske,,vad kan det vara då? vi har alltid så gott som 100% uppsyn på henne när vi leker med henne för en gång sattdet fast en halv tennisboll i tarmen på henne...stor operation..så nu får hon inte leka själv...
  • AnneVikstrand

Man ska vara försiktig med hur djuren beter sig. Alla djur visar inte att dom har smärta, men kräks hon mer och det fortsätter skulle jag iaf kontakta vetrinären :)

• HelleGbg

ja,de gör vi imorgon om inte är bättre,,man vill ju ens vovve det bästa!!!! ska strax ut med henne får vi se hur hon är nu...

Svar på tråden vad kan vara fel med slö hund??