• Sussipussi

    Förskolor i Fruängen

    Någon som har erfarenhet av någon av förskolorna som finns i Fruängen? Bra/dåligt? Tips?

  • Svar på tråden Förskolor i Fruängen
  • Malin103

    Hej sussi. Bor i Stureby men ska flytta till fruängen om ca 1år. Hade tänkt sätta min dotter på en förskola som heter Fantasia som är en reggio emilia inspirerad.

    Annars har jag inga andra alternativ.

  • madebyinferno

    Har bott i fruängen tills för ett par år sen och hade just fantasia som första dagis till min son. Tyvärr verkade det vara ett bra dagis som sen visade sig TOTALT rent ut sagt skita i att sonen var allergisk mot ägg. Blev hemringd var och varannan dag från mitt nya jobb för att han fått en allergisk reaktion för att han ätit ägg, och det var inga olyckor utan de hade gett honom typ äggmackor vid frukosten osv. Var på ett antal möten när de bara berättade hur jobbigt det var med hans allergi osv så vi ringde kommunen och krävde en ny placering och fick inom 15 minuter en placering på Gläntan. Och ett bättre dagis får man nog leta efter, aldrig några problem med allergier, bra personal och en mycket fin lummig gård som var mumma varma soliga sommardagar.....


    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Tess the mess

    Har också hört att Gläntan är bra Vi bor i Västertorp och hade problem med vår dotters placering här och det fanns planer på att placera henne just på Gläntan för att personalen var så engagerad och trygg.

  • Sussipussi

    Gläntan, var ligger det? Hittar ingen förskola på stockholms stads hemsida med det namnet.

  • madebyinferno

    den heter elsa brännström, alla dagis heter ju efter gatnamnen


    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Trulis78

    Min dotter går på ellen fries förskola i fruängen och vi är jätte nöjda med det dagiset. Bra och engagerad personal som hittar på mycket med barnen, i alla fall på hennes avdelning! Och så har de fin gård och ligger i ett lugnt parkområde.

    Visst hör Fantasia till Herrängen/Älvsjö egentligen? Kan vara svårt att få plats där har jag hört, i alla fall om man inte bor precis bredvid typ på Elsa Beskows gata.

  • Malin103

    Jag har tittat på kartan gällande båda förskolorna ni har nämt. Eftersom vi kommr att flytta till nyproduktion vid korsningen daniels grill om ni vet vart den ligger, så blir det åt fel håll.

  • Sussipussi

    Ok, tack för svar. Någon som känner till den förskola som ligger på Kata Dalströms gata? Bor nämligen i närheten, så det vore praktiskt.

  • miamoto

    Hej hopp! Fantasia är numera en privat förskola tillsammans med tre andra i älvsjö/herrängen.
    Har hört på ryktesväg (av personal på annan förskola i Fruängen) att Kata ska vara bra. Men den kommer ev rivas och byggas upp igen då det finns planer på nya hus i den parken som ligger brevid och lokalerna är gamla och slitna. Men om det blir av vet jag ej, planen var ute på remiss under vintern.

  • Trulis78

    Flera av barnen som bor i de nyproducerade husen vid daniels grill går på samma dagis som min dotter. Det är ju inte jätte långt bort och nära till t-banan sen. Men bäst till för er ligger väl kata dahlströms... vet inget om det dagiset dock tyvärr.

  • Rand

    Jag är också nyfiken på vad ni tycker som har barn på förskolor i Fruängen.

  • hsara2000

    Hej!

    Jag undrar om någon har erfarenheter med förskolorna kata dalströms eller elsa bränströms!! Bra eller dålig?

Svar på tråden Förskolor i Fruängen