bumsis mamma skrev 2008-05-01 11:52:24 följande:
Så funkar det här i Halmstad,sen strular de med utbetalningen o uträkning på mellenskillnad.Fick du hela staketet betalt?Vi skall få hit en med o kolla vad som behövs.Bumsi börjar bli farlig,slår på plattan på spisen när hon går förbi osv.
självklart fick jag hela staketet, gick på nätta 120.000 kr.. inget man slänger upp bara så där.. (tomten är på 2.000 m²) Grindar satte de dit, en dubbel, den som syns på bilden tror ajg? samt en strax bredvid garaget så jag kan köra in husvagn, den sektionen lyfter man av helt. Finns även en sektion bakom garaget som går att lyfta av så det går att komma in med tex traktor o lastbil på gården, bra när jag ska ta ner lite träd nu.
*Sen fick vi även ledstång upp i "rätt" höjd, grind i hallen så lillebror kunde gå mellan sitt och mitt rum (nattvandrare som han nu är..) dock har han nu flyttat upp, så den grinden används inte mer.
*Brytare för spis+diskmaskin.
*Shunt för varmvattnet som förr var 90°C rakt ut i ledningen, nu kan jag ställa in den så man inte bränner sig direkt.
*Staket med grind kring trappan ute, så lillebror inte rusar rakt ut när han kommer ut genom dörren, finns nåt som hejdar i någon sekund iaf...