• LeaveMeAlone

har alla dagis stängt idag?

1 maj är väl en vanlig dag då de flesta jobbar!? dvs ingen röd dag eller liknande!?
    får inte tag på vare sig min sons dagis eller kommunen för att prata med dom. dagis hade 12 dag igår på valborg och har stängt på fredag men idag har jag inte fått någon lapp om. *förvirrad*

• Svar på tråden har alla dagis stängt idag?
  • Ninis

1 Maj är röd dag = de flesta är lediga och dagis har stängt!

* Engla 7 mars 2006 och Lillasyster BF 14 juli 2008*
  • Trakka

1 maj är alltid en röd dag. Idag är det dessutom Kristi Himmelfärds så det är dubbelt upp.

• MaryMalou

1 maj är en röd dag när alla som arbetar kontorstid är lediga, alltså även förskolepersonalen. Alla verksamheter som brukar ha stängt på söndagar har stängt den 1 maj eftersom det räknas som en söndag. Endast de som jobbar på schema (med kvällar, helger och i vissa fall nätter) jobbar på röda dagar och får då ersättning för obekväm arbetstid (brukar kallas helg-OB).

• chardon

Här där jag bor har vi ett dagis som är öppet idag. Men det är ett sådant dagis som har öppet dygnet runt både vardsg och helg. (utom jul och nyår och så) att vi har ett sådant dagis beror på att vi har mycket folk här som jobbar skift på industrierna.

• mammatillpojkar

här har vi bara det kväll/helgs öppna dagiset som är öppet idag!

• älskadebarnbarn
    LeaveMeAlone skrev 2008-05-01 07:33:16 följande:
    1 maj är väl en vanlig dag då de flesta jobbar!? dvs ingen röd dag eller liknande!?får inte tag på vare sig min sons dagis eller kommunen för att prata med dom. dagis hade 12 dag igår på valborg och har stängt på fredag men idag har jag inte fått någon lapp om. *förvirrad*
    dom stängde väl tidigt igår för att det är helg idag och så har dom väl stängt av samma anledning i morgon (klämdag). är det ett vanligt dagis som bara har öppet vardagar så lämnar dom inte ut lappar om stängt på röda dagar.
    försökte du lämna barnet idag eller? hoppas att det ordnade sig ändå med barnvakt ifall du skulle jobba.
  • Maggiepuh

Vi har ett dagis som är öppet idag.... Det är ett som är öpper 24 timmar/dygn året runt. Imorgon är min sons dagis öppet som vanligt men vi har fått lapp om att det är klämdag och vi skulle fylla i om barnet kommer då. Jag jobbar på fritids och ska jobba imorgon och det ska min man också göra, men jag tog öppning frivilligt så sonen inte behöver vara på dagis så länge, jag har 30 min komp att ta ut och om jag struntar i lunchrasten så kan jag gå redan 14.

• Veladis

I morgon är det vanlig vardag - fast klämdag- och många är lediga ändå. De flesta förskolor är öppna, om de har några barn dvs. Där jag jobbar har vi kanske 10 barn av 100 på plats.

• Kokosen86

Vår förskola har öppet idag.
    Dock bara för dem som anmölt att dem måste ha barntillsyn och endast för dem där både föräldrar jobbar.
    Detta fick alla föräldrar lapp om i god tid.

• Kokosen86
    Kokosen86 skrev 2008-05-01 13:29:38 följande:
    Vår förskola har öppet idag. Dock bara för dem som anmölt att dem måste ha barntillsyn och endast för dem där både föräldrar jobbar. Detta fick alla föräldrar lapp om i god tid.
    Opps, trodde du menade idag och inte imorgon...
    Imorgon har vi stängt
  • Terryleene
    Kokosen86 skrev 2008-05-01 13:29:38 följande:
    Vår förskola har öppet idag. Dock bara för dem som anmölt att dem måste ha barntillsyn och endast för dem där både föräldrar jobbar. Detta fick alla föräldrar lapp om i god tid.
    Vilken lyx! Vi jobbar båda två, men får ordna barnvakt själva.

Fick en försynt förfrågan om det verkligen stämde att vi ville ha T på dagis i morgon fredag för att "De flesta har klämdag". Det finns inga klämdagar eller röda dagar när man jobbar i vården...
  • Kokosen86
    Kokosen86 skrev 2008-05-01 13:30:59 följande:
    Opps, trodde du menade idag och inte imorgon...Imorgon har vi stängt
    Men herregud vad jag är förvirrad.
    IDAG har vi stängt och IMORGON har vi öppet.
  • LeaveMeAlone

hehe, tack för alla svar. jag var en aningens trött på morgonen där och det tog mig ett tag att komma på att det ju faktist var röd dag. det som gjorde att jag inte kopplade mest var att min kille åkt iväg tidigt på morgonen i vanlig ordning(jobbet tänker ju jag)men kom ju på sen att han åkte iväg på andra ärenden.

Svar på tråden har alla dagis stängt idag?