• Banner41

Kinesiska örter

Hej alla, jag är ny i forumet. Försökt bli gravid i snart tre år. Utredning, endemetrios (lindrig) olika rön om det ska sänka min fertilitet eller inte. Uppenbarligen vill ägget inte fastna i alla fall. Tre inseminationer, kö till Huddinge för IVF (maj -09), just nu akupunktur och hemska kinesiska örter. Örterna har fantastisk effekt för lindring av mensvärk så även om det inte leder till graviditet så är jag jättenöjd med resultatet.
    Finns det någon med erfarenhet av örterna? Någon som lyckats bli gravid?

Om vi inte lyckas bli gravida under sommaren planerar vi för IVF i höst på Sophia hemmet, någon med erfarenhet därifrån? Eller någon somm planerar IVF i höst på Sophia?

Hälsningar HS

• Svar på tråden Kinesiska örter
  • queerkids

Går du hos Dr Nie? Har fått några märkliga örter som jag ska lägga på en bit skivad ingefära, lägga på naveln och bränna. Luktar fan. Men lite roligt är det.

• Jojjann

Har själv också endo och har gått på akupunktur under en större del av "resan" och emellanåt också ätit lite olika kinesiska örtmediciner i pillerform (dock aldrig i samband med våra ivf-försök). Inför de två senaste försöken anpassade jag också min kost efter min kinesiska diagnos, vilket för mig bl a innebar att jag slutade äta mjölkprodukter och rå/kall mat. Vet inte hur mycket det hjälpte men har iallafall tvillingar efter nästsenaste försöket och en liten på gång i slutet av maj efter senaste. Jag har också endometrios och även en underfunktion i sköldkörteln.

Köpte mot slutet en bra bok om kinesisk medicin och infertilitet som också innehöll en hel del praktiska tips. Den heter the Infertility Cure och jag tror att man kan få tag på den i Sverige.

books.google.com/books&dq=the+infertility+cure&pg=PP1&ots=gJNASCw2rJ&sig=hq0TAtIsPTfLBsva2_ab0wlttuQ&hl=en&prev=www.google.com/search%3Fq%3Dthe%2Binfertility%2Bcure%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26client%3Dfirefox-a&sa=X&oi=print&ct=title&cad=one-book-with-thumbnail

• Banner41

Har fått flera rekomendationer om Dr Nie, verkar dock som om hon har exremt många patienter och ganska svårt att få en tid. Jag går hos Dr Ren som jag också har blivit rekommenderad.

Mina örter består av en massa påsar olika sorter i pulverform som blandas med varmt vatten, de smakar verkligen skit :), men vad gör man inte.....

Det vore ju helt underbart om det skulle fungera, IVF skrämmer litegrand.

Lycka till med ingerfäran!

• Banner41
    Svar på #2
    Jojjann skrev 2008-05-03 01:06:02 följande:
    Har själv också endo och har gått på akupunktur under en större del av "resan" och emellanåt också ätit lite olika kinesiska örtmediciner i pillerform (dock aldrig i samband med våra ivf-försök). Inför de två senaste försöken anpassade jag också min kost efter min kinesiska diagnos, vilket för mig bl a innebar att jag slutade äta mjölkprodukter och rå/kall mat. Vet inte hur mycket det hjälpte men har iallafall tvillingar efter nästsenaste försöket och en liten på gång i slutet av maj efter senaste. Jag har också endometrios och även en underfunktion i sköldkörteln.Köpte mot slutet en bra bok om kinesisk medicin och infertilitet som också innehöll en hel del praktiska tips. Den heter the Infertility Cure och jag tror att man kan få tag på den i Sverige.books.google.com/books&dq=the...://www.google.com/search%3Fq%3Dthe%2Binfertility%2 Bcure%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8%26rls%3Dorg.mozill a:en-US:official%26client%3Dfirefox-a&sa=X&oi=prin t&ct=title&cad=one-book-with-thumbnail
    Tack för ditt svar!

Känns väldigt hoppfullt att få höra någon som lyckats. Vart gjorde ni IVF? Fick du inte äta örterna under behandlingen för din svenska läkare?

Trevlig kväll,
    Banner
  • Jojjann

Hej,

Vi bor i USA och här var läkarna emot att vi tog annan medicin under själva behandlingen eftersom man inte vet hur de skulle påverka hur jag reagerade på behandlingsmedicinen. Även akupunktören tyckte det var vettigt, men jag åt medicinen för att få kroppen " i form" innan behandlingen.

• queerkids

Dr Nie tar nya patienter hela tiden. Jag fick en tid samma dag. Ibland innebär dock mängden patienter att man kan bli sittande en timme efter utsatt tid innan man får behandling. Men hittills är jag nöjd och hoppas också att det innebär att jag får behålla det embryo som jag ska sätta in i morgon.

Svar på tråden Kinesiska örter