Kombinerad tvättmaskin och torktumlare eller separata maskiner?
Vad skulle ni välja? En kombinerad tvättmaskin och torktumlare sparar ju en del plats men jag funderar på om det inte blir väldigt dyrt att laga om det går sönder.
Vad skulle ni välja? En kombinerad tvättmaskin och torktumlare sparar ju en del plats men jag funderar på om det inte blir väldigt dyrt att laga om det går sönder.
huset vi bor i har en kombinerad tvätt/tork. Den fanns alltså här när vi köpte huset. När den går sönder kommer jag att köpa separata maskiner.
Du kan bara tvätta en maskin på typ en dag, iaf om du vill tumla dina plagg. Nu använder jag inte tumlaren utan hängtorkar våra kläder.
Vi har haft en kombinerad och den var inte bra, torkade inte ordentligt. Nu har vi bara en vanlig tvättmaskin och ingen tumlare alls, låter tvätten hängtorka istället (tumling sliter så på kläderna).
Har en kombinerad tvätt och tork..
Dyrare att laga en kombitvätt, tar mycket längre tid med tvätten då du inte kan tumla samtidigt som du tvättar. Enl vår vaktmästare går dessutom kombitvättmaskiner lättare sönder och dom är, som sagt, dyrare att laga. (vi har en kombitvätt nu pga platsen men nu när vi flyttar ska vi köpa enbart tvättmaskin och hängtorka istället)
Vi hade tidigare en kombinerad och säger bara ALDRIG MER!!
Om man tvättade en full maskin med frottéhanddukar så fick man tumla hälften åt gången och det tog ungefär 2,5-3 timmar att få den halvan torr ! Under tiden hann den andra halvan surna ordentligt....
Nu med separata maskiner kan man tvätta ytterliggare en maskin medans den första tumlas, alltså sparar separata maskiner mycket tid! Dessutom kan tumlaren ta en full maskin tvätt och tvätten är torr inom 1-1,5 timme!
Nu har vi ingen torktumlare alls utan bara tvättmaskin, funkar så bra så utan torktumlare. Men om jag nu skulle välja skulle jag helt klart välja separata maskiner.
Har haft kombinerad maskin...Men tyckte att det var mest besvärligt. Kan ju bara köra en maskin i taget o det tar lång tid.
När den gick sönder hade jag ingen alls.
Så jag köpte separata o det har jag aldrig ångrat...*ler*
jag hade valt separata..
Det verkar som att det är rätt övervägade till separata maskiners fördel. Bra! Då kan jag utesluta en kombimaskin ur planeringen.
Separat tvättmaskin och torktumlare.
Har erfarenhet av både och.
Separat såklart. Vill kunna tvätta samtidigt som torktumlaren går.
Man kan ju ställa torktumlaren på tvättmaskinen om man har ont om plats. Då gäller det dock att den inte ramlar av vid vibrationer. Vi har två tvättmaskiner och en tumlare. Tumlaren står på en av maskinerna.
Separata. De nya ska visst vara bättre men en kombi, menar jag, kan mycket men är inte bra på något. Mer som kan gå sönder och dålig energianvändning *gnäller*
Men vill du ändå ha en så kan du ta den som står i vår nya lägenhet. Jag slänger ut den om en vecka
separat... då kan man ju köra en ny maskiin samtidigt som den första torkar...
Jag kan ta den.
Precis!
Helt klart en separerad.
Finns inget sämre än en kombinerad, då man måste ta ut halva tvätten innan man tummlar samt att man inte kan köra ytterligare en maskin medans man tummlar.