• levandecharader

Benfri fläskkarré i bit -vad skulle DU göra?

Vad skulle DU laga om du hade benfri fläskkarré i bit hemma?

• Svar på tråden Benfri fläskkarré i bit -vad skulle DU göra?
  • Freiya

jag skulle förmodligen skära den i skivor och steka som vanligt.
    men annars kan man ju göra den i ugnen som en stek. finns säkert recept på nätet. sås och potatis och ällpemos blir nog jättegott till!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • levandecharader
    Meus Veritas skrev 2008-05-01 12:46:39 följande:
    då skulle jag göra kött, sås o potatis mumma
    Som en stek i ugnen eller skiva och steka?
    Kokt potatis och gräddsås eller vad?

Som du märker så slapp du inte så lätt undan
  • levandecharader
    Freiya skrev 2008-05-01 12:49:31 följande:
    jag skulle förmodligen skära den i skivor och steka som vanligt.men annars kan man ju göra den i ugnen som en stek. finns säkert recept på nätet. sås och potatis och ällpemos blir nog jättegott till!
    Tack för tipsen, jag har flera recept som jag brukar göra och jag letar ofta på nätet när jag vill ha inspiration.
    MEN det var inte det jag undrade, jag var bara nyfiken på vad andra gör med sin (och samtidigt stjäla idéer )
  • Saltlakrits

Potatis och gräddsås till.

Jag skulle sticka in vitlöksklyftor och katrinplommon i steken och sen slänga in den i ugnenRäcka ut tungan

Mamma till tre underbara barn!
  • ludenben

jag skulle plommonspäcka den

• Meus Veritas
    levandecharader skrev 2008-05-01 12:50:00 följande:
    om en stek i ugnen eller skiva och steka?Kokt potatis och gräddsås eller vad?Som du märker så slapp du inte så lätt undan
    Jag skivar den och steker den så den får stekyta, sedan på med vatten och puttra tills den är riktigt mör ca 1 timme (beroende på tjocklek) Efter det har puttrat tar jag ur köttet o gör såsen på vattnet den kokat i. Så här: 1 köttbuljontärning, lite matlagningsgrädde, 123 krydda (1 del salt 2 delar vitpeppar 3 delar socker) lite redning, puttra o sen colorit soja.
    Och till det äter vi alltid, kokt potatis, grönsaker och lingon
  • levandecharader

Allt lät ju jättegott!

Oftast här hemma blir den späckad med vitlök och in i ugnen, serveras med kokt potatis och sås.

• Linnea84a

slänga den=) skämt å sido men karré e inte min grej=)
    men stoppa i lite örter+vitlök och stek den lite så den får yta sen in i ugnen. potatis och någon god sås till.

Svar på tråden Benfri fläskkarré i bit -vad skulle DU göra?