Svider och bränner på benen efter jag rakat dem och smörjt in dem med oparfyrmerad lotion
Har ni några tips på något som hjälper mot det eller är det bara att härda ut?
Har ni några tips på något som hjälper mot det eller är det bara att härda ut?
Hur gör du när du rakar dig då?
Man ska alltid raka sig med hjälp av varmt vatten o oparfymerad tvål. Absolut förbjudet att raka sig "torrt" tex när man sitter på toan o rakar sig...
Alltid ny och fräsch rakhyvel, slöa hyvlar rivs o gör ont. Skaffa dig en BRA rakhyvel, helst en gubbhyvel med utbytbara rakblad.
Raka alltid mehårs.
strunta i att smörja in dom förrens efter ett tag, brukade ha så med när jag smörjde in dom direkt men om man väntar ett tag så huden hinner återhämta sig så brukar det gå bra.
jag hade slutat med att raka dom och testat hårbortagningskräm istället .. eller en ny hyvel
Stå i duschen en stund innan du rakar dig, schamponera håret först eller nåt, så att du mjukar upp benhåren.
Använd sen MYCKET duschcreme/tvål när du rakar dig.
Prova att smörja med babyolja istället för bodylotion.
Hoppas det hjälper, jag har själv känslig hy.
/Sofia
prova att raka med barnolja. På mig funkar det jättebra. Kan inte använda något annat för då svider det och sen ser jag ut som en prickig korv.
Så får jag med! Brukar numer smörja med lite Essex kräm (inte lotionen för då svider det) INNAN jag rakar. Ibland rakar jag direkt i duschen med lite barnolja o smörjer sen inte in dem förrän det gått typ 12 h.
Far ni verkligen bort allt har nar ni rakar medhars? Det har jag jatte svart for specileet bikinilinjen.
Vad e ert knep?
Samt, star ni under dusch stralen nar ni rakar er, rinner inte lotion/tvalen av da?