• Paniksmurfen

Rusta tapeter?

Någon med erfarenheter av rustas tapeter? Bra/dåligt? Funderar på att tapetsrea med deras knallröda tapeter alternativt de med svarta blommor? Eller de vita med svarta och silverfärgade blommor? Någon som tapetserat med dessa och har bilder på hur det blev?

• Svar på tråden Rusta tapeter?
  • meic

Vi har dem i hallen, ska finnas bilder.

De var jättelätta att jobba med, men däremot så var inte rullarna klippta på samma längder så det gick åt en hel del för att få ihop mönsterpassningen! Det var dåligt. Men resultatet blev jättebra och de är ju så billiga så det gör inget att man får köpa extra...

• BabyEm

har för mig att dom inte är speciellt avtorkningsbara?

• Qywez

Tapetserad dotterns rum, med den röda tegeltapeten.
    Gick åt mera pga, mönsterpassningen, men i övrigt så var dom som vilken tapet som helst.
    skitsnyggt blev det, i varje fall ;-D

• Paniksmurfen

ok.. någon fler som har bilder?

• miagräddnos

Jag tycker oxå att dom har några tapeter som är fina. Speciellt den grå-beiga med svart slingerblommor. Men....min man är målare och vägrar blankt att köpa tapeter från Rusta. Skit-tapeter säger han. Dåliga på vilket sätt sa han inte.

• La Lola

De är kanonbra!
    Vi har nästan bara använt oss av tapeter därifrån.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Majsan70

Vi har deras tapeter i hallen. Lätta att sätta upp eftersom man penslar lim på väggen direkt, avtorkningsbara o skitsnygga. Tyvärr har våra katter bestämt sig för att sätta revir märken på dem så vi får göra om det igen...men va sjutton de kostar inte många kronor.

• Miffomorsan

Vi har Rustas tapet i övre hallen (finns bild) och den var enkel och smidig att jobba med.
    Kommer absolut att använda mig av deras tapet igen om jag hittar något som passar framtida renovering.

• Solskensmor

Skittapeter, alldeles för tunna. Köp dyrare kvalitetstapeter så blir resultatet bättre!

• Nina1982

Jag har bilder i mitt galleri, rusta 39kr rullen. Jättefina och jättebra! Var ingen mönsterpassning heller även fast det är mönster.
    Är jättenöjd!

• musli

Det här är Rusta-tapet! Suverän! Snygg, enkel att sätta upp och inte alls någon skit-kvalitet som det alltid finns några som säger... (oftast är dessa märkes-tokiga, men inte alltid... )

• La Lola
    musli skrev 2008-05-01 15:46:28 följande:
    Det här är Rusta-tapet! Suverän! Snygg, enkel att sätta upp och inte alls någon skit-kvalitet som det alltid finns några som säger... (oftast är dessa märkes-tokiga, men inte alltid... )
    Den där är ursnygg!
    O passar väldigt bra i våran hall.
  • La Lola
    Vitt tak, vita väggar, nymålad garderob och fondtapet.

Så där ser den ut hos oss.
  • Odine

Har typ rusta tapet i hela huset är bara dotterns fondvägg som inte är från rusta Vi är iaf jätte nöjda med tapeten

Svar på tråden Rusta tapeter?