• HeaR

Disputation - present?

Hej!

En (manlig) bekant till mig disputerar och jag och min man är bjudna på disputationsfesten och ska såklart gå! Men vad har man med sig? Har man nåt med sig alls? Jag har aldrig varit på en disputationsfest förut och ingen i min närmsta krets heller... Han som disputerar är sambo till en av mina vänner som jag tyvärr inte umgås med så mycke nu för tiden... Några tips?

• Svar på tråden Disputation - present?
  • Lotlas

Vi har samma problem! Vi kan tyvärr inte gå på festen, men vill gärna ge en present. Vi funderar på att ge honom presentkort på skönlitteratur, som han nu kanske har mer tid att läsa. Men blommor är väl aldrig fel?

Till en kompis som hade labbat med råttor i sin avhandling gav vi en stor geléråtta och en fin kniv (och en skärbräda), så att hon kunde fortsätta labba med råttor.

• HeaR

Hej! Tack för era svar!
    Är inte blommor lite för "lite" då? (nej, det är klart att en gåva aldrig kan vara för liten för mottagaren, men för oss som ger... Det är ju ändå en stor grej i livet för honom, och vi har åtiminstone varit väldigt goda vänner med det paret förr...)

Fler tips?

Det med råttan var ju jätteroligt!!!

Svar på tråden Disputation - present?