• Håll min hand

Bitar av slemproppen har gått

Är i vecka 35+3 och bitar av slemproppen gick idag i samband med samlag. Det kom ut många småbitar när jag torkade mej efter toabesöket.

Har nu lite "magknip" i nedre delen av magen.

Någon som fått nå liknande? Startade eran förlossning tidigare än beräknat?

• Svar på tråden Bitar av slemproppen har gått
  • tre blir fler

min förlossning startade inte tidigare, men den startade isamband med att slemproppen gick..
    den gick 19.30 och 05.27 är våran dotter född..
    men det kan dröja upp till 1vecka innan förlossningen startar efter att slemproppen har gått..

• skrållan1978

ingen fara o bada för slmmisen gått, däremot om vattnet skulle gått ska man undvika bad o såna saker, kasnke det e bebis på väg nu, eller så kan de4et lika gärna dröja=) Lycka till!

Nummer 5 i magen=)
  • Håll min hand

skrållan1978: Okej vad bra! För jag älskar att bada på kvällarna

Ja fast det känns ju så tidigt än.. lite rädd att bebisen ska må dåligt ifall den nu skulle vilja födas nu

Någon som vet om slemmisen återbildas efter vecka 35?

• Tilda08

Slemproppen kan komma långt före förlossning, det är inget att oroa sig över. Du kan nämna det för din BM dock, de brukar vilja ha koll på det.

BF 3 maj = I vecka 40 !!!
  • Andrundrun

Delar av min slempropp gick i v.33. Är 36 fullgågna veckor idag och än har det inte kommit några bebisar.

• Sweetangel78

Min slemmis började lossna tidigt med minstingen ..var väll ungefär 2 veckor innan bf. Han kom på dagen 40+0 . Denna gången så har lite kommit..yttepyttelite och jag är i v35 i morgon. Så man kan ju säga att allt från i natt till 2 veckor fram är möjligt kanske.För att få veta säkert så ring förlossningen och hör vad de tycker.. kanske de vill kika så att allt är ok!

• Tessie tessie

Min slempropp har släppt nu i lite mer än en vecka...kommer lite varje dag.
    Jag är i v 37 nu. Hoppas på bebis när som helst:)
    Det sägs ju att den kan återbildas...jag hoppas att den inte gör det...hihi.

Men som någon sa ovan, ring förlossnignen om du vill veta.

Svar på tråden Bitar av slemproppen har gått