• Cecilia L

Nu har jag packat till förlossningen.

Ni får gärna skriva om jag glömt något som är bra att ha .
    Till mig:
    mysbyxor
    Amningsbh
    Morgon tofflor
    morgonrock
    kamera
    tröjor
    pyjamas
    stumpor
    underkläder
    Shampo/balsam och tvål
    Deo
    Tandborste/tandkräm
    Bodylotion
    Amningsskydd

Till bebisen:
    Snuttefilt
    Bodys
    Pyjamas
    Strumpor
    Mössa
    Byxor
    Napp
    Blöjor våtservetter
    kläder för hemfärden

• Svar på tråden Nu har jag packat till förlossningen.
  • Leather Cravat

Får man blöjor på "ditt" BB? För annars behöver du ju inte ta med det (samma sak med trosor, det brukar man med få, fast engångstrosor då).

• Cecilia L
    Svar på #1
    Jag vet inte riktigt, men tog med mig utifallatt man inte får där.
    Okej. Men vill ha mina egna trosor när jag åker hem
  • MaPaFrid

Jag släpade med mig precis som du på min första förlossning... Inkl mat till pappan då de här i Jönöping inte får nåt att äta. Men den här gången hade jag knappt nåt med eftersom min man bara fick släpa på det, mig och en massa annat och det ville jag inte utsätta honom för den häör gången. Jag hade en väska packad hemma som han istället fick ta med sig tills vi skulle åka hem.

• MaijaO

Ta med leppsyl. Man kan bli oerhört torr om läpparna av lustgasen. Sen är det mat till pappan, telefonkort, telefonlista.

• mammalovisa85

kan vara himla skönt för den som följer med att ha med sig en extra tröja, deo, kalsonger å kanske ett par strumpor. Tar inte så stor plats men min man va super svettig efter förlossningen så det va rätt skönt för honom att kuna tvätta av sig lite=)

Cassandra 060512, Lillasyster bf 080522
  • Cecilia L
    mammalovisa85 skrev 2008-05-01 16:03:43 följande:
    kan vara himla skönt för den som följer med att ha med sig en extra tröja, deo, kalsonger å kanske ett par strumpor. Tar inte så stor plats men min man va super svettig efter förlossningen så det va rätt skönt för honom att kuna tvätta av sig lite=)
    Vi ska packa till honom, men det är inte så mycket så det tar vi tills sist...
  • henlin

Jag skulle rekommendera lite snacks, jag käkade snickers och druvsockertabletter. Drack även coca cola!

Jag blödde en del och jag använde inte mina egna trosor på ca två veckor, snodde faktiskt med mig så kallade kasslertrosor från BB, de är kanon.

Laddare till kamera!

Lypsyl skrev någon annan men det är värt att påminna om!!

LYCKA TILL

• kiron

Jag hade ont i halsen efteråt, så ngr halstabletter rekomenderar jag!
    Även ngr tidningar, ngn bok ngr cd skivor!
    LYCKA TILL!!!!

Hugo min 1åring!
  • Kusin Knase

Kanske en TENS-apparat om du har (lånat, köpt, hyrt) en?

Vetekudde eller värmeflaska! På vissa ställen har de inte tillräckligt många så att det räcker till för alla.

Mobilen med laddare!

Mynt till parkering kanske behövs?

Lycka till!

Svar på tråden Nu har jag packat till förlossningen.