• Darlingen

Öroninflamation/penicillin till 4-månaders

Vår son är 4 månader och fick öroninflamation konstaterat för 2 dagar sedan. Några tips hur jag kan ge penicillinet på ett "snällt" sätt?
    Vi fick med en doseringspruta som man skall ge mot kinden sa de, men när jag ger honom blir det nästan som att han håller på kvävas.... kippar efter andan och panik-sprattlar med benen och sedan..... hysteriskt skrik. Det går ju inte att muta en 4-månaders - eller?!
    Hur snabbt skall man märka skillnad. Han grejar fortfarande med sitt öra och sover inte bra alls.

• Svar på tråden Öroninflamation/penicillin till 4-månaders
  • Luddvar

Antar att det är kåvepenin han får och det smakar ju apa rent ut sagt. Men det enda du kan göra är ju att ge honom det och ge det så att han hinner hämta andan mellan insprutningarna. Skillnad ska man nog märka efter ett drygt dygn .

• ninna29
    Darlingen skrev 2008-05-01 19:20:08 följande:
    Vår son är 4 månader och fick öroninflamation konstaterat för 2 dagar sedan. Några tips hur jag kan ge penicillinet på ett "snällt" sätt?Vi fick med en doseringspruta som man skall ge mot kinden sa de, men när jag ger honom blir det nästan som att han håller på kvävas.... kippar efter andan och panik-sprattlar med benen och sedan..... hysteriskt skrik. Det går ju inte att muta en 4-månaders - eller?!Hur snabbt skall man märka skillnad. Han grejar fortfarande med sitt öra och sover inte bra alls.
    Jag vet inte om du börjat med frukt pureer o så men det var det enda jag kunde blanda med för att få i min dotter penicillin för ett par veckor sedan.
  • Tutilure

Vår son fick konstaterat att han har öroninflammation igår och vi påbörjade också kuren då. Idag är han redan bättre.

Håller med Luddvar, det enda du kan göra är att ge det och låta honom hämta andan emellan.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
Svar på tråden Öroninflamation/penicillin till 4-månaders