• Vitmossa

Jätte-saccosäck (ej "FatBoy") - var fanns den...??

Jag läste för ett par månader sen (?) en tråd med rekommendation om en specialgjord saccosäck av modell extra large. Det fanns en länk till en hemsida och jag tror de kostade ca 1300 kr. Det var inte en "FatBoy" utan en som var med som en vanlig saccosäck i formen, inte så kvadratisk som FatBoy.

Har letat och letat nu på nätet och sökt efter den bland gamla trådar, men jag hittar den inte. Och jag VILL SÅ GÄRNA köpa en...! Har ryggont och foglossning och ska framöver amma tvillingar. Känns som en jätte-saccosäck vore suverän nu.

NÅGON som känner igen det här??

*hoppas*

Kram!

• Svar på tråden Jätte-saccosäck (ej "FatBoy") - var fanns den...??
  • madelen33

jag har en stor sacco säck den är köpt på mio för 700. finns i olika färger mönster. den är så att en vuxebn person kan sitta skönt. är det en sådan du menar?

• Vitmossa

Jag vet inte, jag tror inte det. Tittade på bilder på Mio-hemsidan och den ser ut som en mindre säck. Och jag vet att den hemsida som länkades till inte var Mios, jag undrar om den inte gick till ett "hemmaföretag"? Men det betyder ju självklart inte att Mio inte är återförsäljare.

Tack för tipset! Om jag inte hittar den andra så blir det nog en tur till Mio :)

• NillaMilla
    Vitmossa skrev 2008-05-01 20:11:13 följande:
    Jag läste för ett par månader sen (?) en tråd med rekommendation om en specialgjord saccosäck av modell extra large. Det fanns en länk till en hemsida och jag tror de kostade ca 1300 kr. Det var inte en "FatBoy" utan en som var med som en vanlig saccosäck i formen, inte så kvadratisk som FatBoy.Har letat och letat nu på nätet och sökt efter den bland gamla trådar, men jag hittar den inte. Och jag VILL SÅ GÄRNA köpa en...! Har ryggont och foglossning och ska framöver amma tvillingar. Känns som en jätte-saccosäck vore suverän nu.NÅGON som känner igen det här??*hoppas*Kram!
    Jag har haft en jättesaccosäck, en 800 liters tror jag att det var.
    Den köpte jag på Europamöbler!
    Har för mig att den kostade 1800kr eller 2800kr, kommer ej i håg riktigt men det var ingen billig sak.
    Den var helt underbar(tills katterna pinkade i den så att jag fick kasta bort den!)
    Mitt tips: Köp en i skinn!:)
    Lycka till.
  • NillaMilla
    NillaMilla skrev 2008-05-02 21:10:03 följande:
    Jag har haft en jättesaccosäck, en 800 liters tror jag att det var.Den köpte jag på Europamöbler!Har för mig att den kostade 1800kr eller 2800kr, kommer ej i håg riktigt men det var ingen billig sak.Den var helt underbar(tills katterna pinkade i den så att jag fick kasta bort den!)Mitt tips: Köp en i skinn!:)Lycka till.
    Jag glömde säga att man lugnt kunde sitta 2 vuxna i den.
    Men många ungdomar rymde den!
  • Vitmossa

ALL:
    Jaaaa!!! TACK!!!! Vet du vilken ängel du är - jag har nästan fått gråa hår av allt letande...! =) HURRA!!

NillaMilla:
    Åh, den låter ju också suverän! Fast jag har ju katt jag med... ;) Ska tänka noga på materialet! Nu ska jag jämföra alla bra tips! Tack!!

• Vitmossa

Såg nu att även "Bautasäcken" var ganska kvadratisk, men de verkar ju ändå gå att böka ihop till en stol eller liknande. Och nu i slutet av graviditeten så kommer det vara skönt att kunna ligga raklång också. Så nu ska jag bara bestämma mig för sort...

Och i fall jag har råd ;)

Tusen tack för hjälpen alla!!

Svar på tråden Jätte-saccosäck (ej "FatBoy") - var fanns den...??