10 mån- hur många ord?
Hur många ord kan era 10 månaders?
Dottern kan ca 10 ord och de flesta har kommit på samma gång. Hon verkar super lättlärd för man behöver bara säga ordet kanske 5 ggr så fastnar de för henne.
Hur många ord kan era 10 månaders?
Dottern kan ca 10 ord och de flesta har kommit på samma gång. Hon verkar super lättlärd för man behöver bara säga ordet kanske 5 ggr så fastnar de för henne.
Vår kille snart tio månaders säger två ord än så länge, pappa och kisse. Och mjauuuu om det räknas som ett ord!
mamma verkar sitta långt inne tyvärr!
Mamma, baba som ska betyda pappa, hej och nej. Vill han understryka sitt nej skakar han på huvudet, extra mycket om vi säger jo
Nu kommer han dock få lära sig två språk till på dagis så jag är rädd för att det han lärt sig försvinner ett tag nu. Får väl se vad som händer, stopp lär det nog bli ett tag i alla fall.
Sonen som snart blir 10 månader säger mamma, pappa, samt Emma (mitt namn). Han kan upprepa ord som vi säger när vi sagt dem, men det är inte så att han lär sig dem.
11 månader och inga ord alls
Just det Hej säger han också.
mjau räknas ju:)
Lequisha -Oj! Pratar ni alltså ett språk hemma och så får han två nya? vad nyfiken jag blir, hur hänger det i hop?
Mamma och Kaka säger vår 9 månaders.
Jag räknar bara ord där barnet menar något, inte bara härmar ljud, utan faktiskt pratar (typ ser mig och ropar MAMMAAAAA). Räknat på det viset:
mamma
pappa
heeeeej
titta
där
storasyskonets namn
=
6 st
Sen säger hen dessutom ord om vi säger dem först, kan härma:
lampa
gunga
kaka
kladdig (taddi)
Men dessa räknar jag inte eftersom de inte används spontant utan bara som efterapning.