• HappyPower

Var köper jag snygg skötväska som ser ut mer som vanlig väska?

Någon som har tips på var man kan köpa snygga skötväskor? Allt som eventuellt innehåller Disneyfigurer, plutt-i-nutt-mönster eller liknande går bort (förlåt alla ni som gillar sånt :))

Jag är på jakt efter något som ser ut mer som en vanlig väska, kanske med lite moderna mönster men troligvis blir det något som är enfärgat.

Nåväl, alla ni som tycker att ni har ett tips - de mottages tacksamt!

• Svar på tråden Var köper jag snygg skötväska som ser ut mer som vanlig väska?
  • agust mamma

Hej!
    Jag köpte en väska på IKEA för 49 kr som är helt suverän som skötväska. Två stora fack och ett litet med dragakedja. Jag köpte en röd med lite mönster på. Mycket bättre än emmaljungas skötväska som jag hade innan, men sålde med min gamla vagn.

suveränt pris i alla fall!

• corrob

jag köpte en burberry skötväska på NK i stockholm. ser ut som en vanlig väska, men den är väldigt praktisk! kostar iof lite mer, ca 2000. men jag ville ha en väska som jag kunde slänga upp på axeln utan att man ser att det är en skötväska också..

• Suri

Alltså vad är det egentligen som "avgör" att det är en skötväska? Jag har samma tankar som du och har redan börjat kolla på "vanliga" väskor i smart modell som jag skulle kunna använda som skötväska. 
    Förra gången (12 år sedan) köpte jag en snygg neccesär som jag använde som skötväska, jag ammade så det behödes ju bara två-tre blöjor, extrakläder, tvättlappar och en handduk.

• Tillde

Jag köpte en converseväska i gräddvitt med en grå stjärna på på Wedins, den kostade 499:- jag fick den för 399:- och den kommer få tjäna som träningsväska sen! Är superglad för den

• agust mamma

Hej igen!
    förlåt, den kostade visst 99 kr (mamma betalade min ..) den heter flört och finns på hemsidan.

Jag kollade också runt innan, hittade en skitsnygg Esprit, men den tror jag inte mannen hade uppskattat att strosa omkring med
    Det gäller ju att den hänger bra på vagnen.

• prinzessa

gaia & ko har snygga väskor som ser ut som större handväskor men som är jättebra, finns i olika färger och både i vattenavvisande material samt manchester kolla på www.mammashop.se

jag har en svart kunde inte vart mer nöjd, den har både dragkedja och magnet att stänga med...

• Pormoicheia

Jag är också emot den typiska pluttinuttiga skötväskan så jag har använt en vanlig svart handväska eller den jag använt i vanliga fall, en gammal gasmasksväska.

Man behöver ju inte så pass mycket i en skötväska att något större behövs (enligt mej).
    Fast det beror ju lite på ålder på barnet och behov i form av salvor m.m. också.

• Okaa san

förlåt om man kommer lite OT här nu TS, men är det någon som har el vet bilde rpå en skötväska från alla håll och kanter och en bild typ uppifrån så man får se hur den serut, funderar på att sy en, jo jag vet att mankan kolla i en butik, men jag täntke om någon hade en bild eller så?

Tacksam för svar!!

• Pormoicheia
    Amalthea skrev 2008-05-01 21:06:20 följande:
    förlåt om man kommer lite OT här nu TS, men är det någon som har el vet bilde rpå en skötväska från alla håll och kanter och en bild typ uppifrån så man får se hur den serut, funderar på att sy en, jo jag vet att mankan kolla i en butik, men jag täntke om någon hade en bild eller så?Tacksam för svar!!
    Sitter precis och letar mönster

Verkar dock vara lite såligt med sådana...
Svar på tråden Var köper jag snygg skötväska som ser ut mer som vanlig väska?