• Sotardotter

Erfarenhet av Volvo V40 med två barn?

Vi ska snart få vårt andra barn och måste byta bil. Vi funderar på en Volvo V40 kombi. Men får man plats med två bilbarnstolar och en barnvagn i den bilen?

Det andra barnet är tre när syskonet kommer.

Är det någon som har erfarenhet av Volvo V40?

• Svar på tråden Erfarenhet av Volvo V40 med två barn?
  • aprilfamilj

vi har en v40... och vi får då plats med en bilbarnstol och vagnen där bak. vet dock inte om två får plats, men det tror jag nog.
    för övrigt en väldigt bra och bekväm bil!
    Lycka till!

• Fru Indosaurie

vi har en v40 och 2:a barnet på gång, vi funderar på att köpa större bil nu..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Sotardotter

Vad är det du inte tror kommer att funka med två barn i en V40? Och vad funderar ni på för bil?

Fru Indosaurie skrev 2008-05-01 21:22:37 följande:

vi har en v40 och 2:a barnet på gång, vi funderar på att köpa större bil nu..
  • Ninette

Har lånat en V40 en gång och det var trångt, är iofs van vid vår VW Passat kombi
    Vi hade då vi lånade volvon 2 bakåtvända bilstolar och vi satt inte bekvämt fram då dom var monterade (vi är inte så långa...).

Vi åker rel långt ganska ofta med en del packning så jag tycker även bagagen är för trång för att vara en bra familjebil.

• Fru Indosaurie
    Sotardotter skrev 2008-05-01 23:22:56 följande:
    Vad är det du inte tror kommer att funka med två barn i en V40? Och vad funderar ni på för bil? Fru Indosaurie skrev 2008-05-01 21:22:37 följande:
    Alltså plats får man ju men det blir inte mkt över.
    våran tjej sitter i bakåtvänd stol bakom föraren. om vi ska ha två stolar bak så kan det ju bara åka med en person till i bilen.
    Sen är bagaget lite litet, vi brukar åka till släkten med väskor, vagn (bugaboo) osv. och det är lite tråkigt att behöva hålla på och stuva.
    men går gör det absolut!
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Tutilure

Vi var och tittade på en sån när vi letade bil för ett år sen och den var alldeles för trång.
    Har man två bakåtvända stolar så går det bara inte.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • Sotardotter

Alla ni som konstaterat att V40:n är för liten - vad har ni för bil nu?

• Tutilure
    Sotardotter skrev 2008-05-02 13:59:12 följande:
    Alla ni som konstaterat att V40:n är för liten - vad har ni för bil nu?
    Vi har Saab 9-5. Den är väldigt rymlig i bak, så vi får plats med två bilstolar i bak.
    Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • hally

Passat är en mycket rymlig och trevlig bil tycker jag.
    Har nu en 850 kombi och även den duger bra =)
    Har också en gammal Opel Rekord kombi och den är stoooooooooor Fast inte så skön och inte tyst heller.
    V40 har jag inte testat med barn i, hade en sån som körskolebil och tyckte då att den kändes liten, men å andra sidan har vi bekanta som har 3 småbarn och en stor hund och lyckas överleva med en V40...

• PoP

Vi hade en V40 när våran 2:a kom. Det funkar med en bakvänd stol och ett babyskydd, sedan tror jag att det kan bli trångt. Det som jag tyckte var jobbigast var bagaget- det är ju inte en plan direkt in utan har som eln liten tröskel och sedan är skuffen lägre innan för... Svårt att förklara men kolla gärna upp det, jag tyckte det var slititgt att lasta vagn/vagnar... Vi har en Peageut 307- ingen lyxig bil direkt men suveränt stor och man åker kanonbra iden!!! Rekomenderas varmt- finns till bra priser också vilket inte är så dumt!

Lycka till!!!

• MalinI

Vi får ju plats i en liten golf med 2 bakåtvända stolar och en bälteskudde. Trångt är det, men det går Man får inte ha så stora krav bara.

Vi ska köpa ny bil nu när barn nr 4 är på g

Mamma till Lucas, Nelly, Cim & BF28/8
  • Sotardotter

Tack alla ni som skriver, det är jättebra med lite fler biltips

• girlsnpea

Jag var grymt nöjd när vi hade vår v40,00:a.
    Och vi fick plats, och vi är två vuxna och två barn och vi är ofta ute och kör med grejor i bagaget och det räckte till tyckte vi. Och man åker förbaskat skönt i dom också.

Svar på tråden Erfarenhet av Volvo V40 med två barn?