Går det att få tag på sms fast man inte har kvar dom i mobilen?? (bevismaterial i brottsmål)
Jag e så sur, för jag är lite delaktig i ett brottsmål (som vittne egentligen men jag är nära anhörig till målsäganden). Och jag har FET bevisning för en grej i detta mål, nämligen typ 100-200 sms mellan mig och den tilltalade. MEN grejen är den att jag har sålt den mobilen som jag skrev sms:en på.... och alltså raderat dem.. (de finns inte på sim-kortet heller)
Jag blir så himla upprörd och även målsäganden och hennes advokat för det hade varit jättebra stödbevisning om man kunde få tag på dessa sms.
Jag har hört att operatören sparar smsloggar, men hur får man i så fall tag på dom?
Ska man bara ringa och fråga och säga att de behövs i ett case?
Det är ju liksom våra sms så det borde dom väl inte ha nåt emot.
Jag har TRE som operatör och den tilltalade har Comviq tror jag. Kan jag bara få ut mina egna sms i så fall då och inte hans, eller kan jag få ut båda?
Någon som har nån aning om såna här grejer?
Vet ju att sms och telefonsamtalslistor har varit hyffsad bevisning i andra fall men hur har dom i så fall fått tag på dessa om man inte haft kvar dom på mobilen, det måste varit via operatören eller hur?
Eller är det bara på film...?
Ååååhh jag hoppas nån vet för jag vill verkligen ha dessa sms!!!!!!!