• roflmao

Sommarjobb

Har era tonåringar fått sommarjobb, isf vad?

• Svar på tråden Sommarjobb
  • kitto

Hej! har en son på 17 som går ur nian nu och han har sökt sommarjobb inom kommunen,men ännu ej fått svar.Han sökte till parkförvaltningen men var mycket besviken på vad han skulle få i lön..3veckor och lön på ca 2500kr

• sallybuse

Min son är 15 år och han har sökt sommarjobb på Mac-Donalds.Men har inte hört något än.Men för någon vecka sen så var han där på pryo och trivdes.Och dom trivdes med honom så nu kan man ju bara hoppas på de bästa att dom hör av sig.Och de var chefen som sa att han skulle söka sommarjobb.Så de låter ju lovande.

• Majsan70

Sonen har sökt 4 olika jobb, men det tycks inte ha blivit napp nånstans vad jag förstår. Men hans morbror har en Pressbyrå så han kommer troligen få jobba hos honom lite i sommar, men det vet han inte om själv ännu.
    I övrigt skall han resa en del i sommar, så det blir inte jättemycket tid att arbeta på heller.

• Solskensmor

Min 16-åriga tjej har fått sommarjobb på ett cafe, 6 veckor, halleleluja...

• roflmao

Okej, låter ju lovande för vissa och sämre för andra. Min dotter, 18 år, hade inget sommarjobb förrän tills för några veckor sen. Då var det en lärare på skolan som tipsade att dom behövde folk på en restaurang på liseberg, och hon fick det!!!

Jag säger som en annan Halleluja!!! Nu jobbar hon ons-sön ena veckan och fre-sön andra veckan. Tycker (nästan) lite synd om henne, varje helg... Långa dagar är det oxå, men ingen är gladare än mej. Tänk att ha en 18 åring slappande hemma en hel

sommar, inget att göra och inga pengar.. Jag hade blivit galen. Men det löste sig som tur var.

• roflmao

Tänk på att om era tonåringar får sommarjobb att dom lämnar in en skattereduktion blankett till arbetsgivaren så att dom slipper batala skatt. Upp till 17399 får dom tjäna utan att betala skatt.

• anarkokapitalist
    baralillaja skrev 2008-05-03 17:32:05 följande:
    Tänk på att om era tonåringar får sommarjobb att dom lämnar in en skattereduktion blankett till arbetsgivaren så att dom slipper batala skatt. Upp till 17399 får dom tjäna utan att betala skatt.
    Eller så struntar man i det så får dom tillbaka på skatten nästa år istället, ett väldigt enkelt sätt att förhindra att precis alla pengarna spenderas direkt.
  • BöljandeGräset

Ringde till en målarfirma. Första firman som svarade sa ja?!!!Helt otroligt, vi ska dit på tisdag och snacka lite mer. Grabben är snart 17.

• Brokeback Mountain

18 åringen: 5 dagar i veckan, hela juni och juli. Nu kommer jag inte ihåg vad han får i lön, men det var riktigt, riktigt bra betalt. Han kommer att jobba i en kiosk.

16-åringen: 3-5 dagar i veckan, glasskiosk.

• Mithera

Sonen (snart 17) har bara sökt inom landstinget, men inte fått besked än. Vi håller alla tummar och tår för att han ska få ett jobb för vad han ska roa sig med hela långa sommaren utan pengar vete fåglarna... Tror dock inte att penga-torkan som kommer att uppstå om han inte jobbar har gått upp för honom ännu för han ligger inte i direkt för att söka jobb.

• Lotten 66

En dotter på 15 år. Ska jobba på Ica och plocka upp varor. Tror det blir ca 25 timmar i veckan. Lagom så att hon hinner njuta av sommarlovet också.

Svar på tråden Sommarjobb