• Bibbel

Knottrig hud

Hej.

Har en son på snart 4 månader som har haft den slätaste bebishud tills för ett par dagar sedan. Nu känns huden på mage och ben liksom knottrig när man rör vid den. Men det syns ingenting. Är det någon som vet något om det här? Han verkar inte må dåligt av det men jag skulle ändå vilja veta vad det är.

• Svar på tråden Knottrig hud
  • Bibbel

liten puff...

Jag kanske har lagt den här under fel rubrik?

• Bibbel

Nej jag tycker inte han känns särskilt torr. Men kanske lite... Men det kanske är en idé. Själv tycker jag min hy har känts torr på sistone då vi har fått väderomslag så det kanske är samma med honom.

• Flickan och kråkan
    Bibbel skrev 2008-05-02 20:58:51 följande:
    Nej jag tycker inte han känns särskilt torr. Men kanske lite... Men det kanske är en idé. Själv tycker jag min hy har känts torr på sistone då vi har fått väderomslag så det kanske är samma med honom.
    Torreksem och atopiskt eksem har ju knottror som symptom. De behöver inte vara torrt, men blir ofta lite rödaktiga. Vanligast på kinderna. Fast det beror säkert på hur torr huden är. Men det är typiskt torrväder så här vinter-vår.
  • Spartacus

eller så har han helt vanlig överproduktion av talg...

jag har liksom min syster haft prickar över hela kroppen hela livet, det är själva hårsäckarna som är knoppiga och röda och ska tydligen bero på överproduktion av talg eller dylikt.
    det är i alla fall ofarligt.

fråga bvc nästa besök?

annars brukar väl småbarn har lite knottror här och där utan att det är nånting..

Svar på tråden Knottrig hud